سوت قضاوت دربی برگشت به کدام داور می‌رسد؟

سوت قضاوت دربی برگشت به کدام داور می‌رسد؟

پایگاه خبری فوتبالی - هفت داور شانس قضاوت بازی برگشت دربی را دارند.

به گزارش فوتبالی، برخلاف دربی رفت که صرفاً موعود بنیادی‌فر باتوجه به اخذ مدرک VAR امکان سوت زدن این مسابقه مهم با حضور کمک داور ویدیویی را داشت، حالا با اعزام سایر داوران بین‌اللملی ایرانی به کلاس‌های دریافت این مدرک، شش داور دیگر هم در کنار بنیادی‌فر، شانس قضاوت در این مسابقه حساس را خواهند داشت.

 طبق گزارش ایران‌ورزشی، موعود بنیادی‌فر، پیام حیدری، بیژن حیدری، حسن اکرمی، وحید کاظمی، امیر عرب‌براقی و مرتضی منصوریان هفت داور بین‌المللی هستند که توانسته‌اند مدرک قضاوت با کمک داور ویدیویی را کسب کنند و حالا کمیته داوران باید از میان آن‌ها یک نفر را برای قضاوت دربی انتخاب کند.

باتوجه به اینکه بنیادی‌فر دربی رفت را سوت زده، شانس وی به نظر کمتر از بقیه باشد و احتمالاً افشاریان و همکارانش از بین شش گزینه دیگر یک فرد را برای قضاوت بازی انتخاب کنند. از بین شش نفر دیگر گفته می‌شود که شانس امیر عرب‌براقی، وحید کاظمی و بیژن حیدری از سایرین بیشتر است که البته برای این سه هم تردیدهایی وجود دارد.

در رابطه با عرب‌براقی ممکن است تجربه کم وی مانع از انتخابش شود و شاید شانس اصلی میان وحید کاظمی و بیژن حیدری باشد. کاظمی سابقه قضاوت دربی را ندارد و داوری است که معمولاً از کارت زرد و قرمز زیاد استفاده می‌کند تا این دو موضوع انتخاب وی را با تردید مواجه کنند و در مقابل بیژن حیدری باوجود اینکه سابقه قضاوت دربی را دارد اما در هفته اخیر نمره قضاوت خوبی نداشته و باید دید می‌تواند گزینه نهایی باشد یا نه.

البته که تصمیم نهایی برعهده خداداد افشاریان و همکارانش در کمیته داوران است و باید دید تصمیم آن‌ها برای این مسابقه پر حرف و حدیث در نهایت چه خواهد بود.

1997