باشگاه اسپانیایی در مسیر ثبت بدترین رکورد تاریخ پنج لیگ بزرگ

باشگاه اسپانیایی در مسیر ثبت بدترین رکورد تاریخ پنج لیگ بزرگ

پایگاه خبری فوتبالی - باشگاه آلمریا در مسیر ثبت رکوردی است که هرگز در پنج لیگ بزرگ ثبت نشده است.

به گزارش فوتبالی، باشگاه آندلوسی سال گذشته در رتبه هفدهم لیگ اسپانیا قرار گرفت و به سختی از سقوط گریخت.  این باشگاه فصل گذشته در مقابل بازگشت به لیگ دسته دو مقاومت کرد اما امسال شرایط برای آَنها از فصل قبل هم بدتر است و در قعر جدول لیگ اسپانیا جا خوش کرده اند.

آلمریا در تابستان گذشته 14 میلیون یورو برای  خرید سزار مونتس در پست دفاع میانی و هشت میلیون یورو برای جذب لوئیز سوارز مهاجم کلمبیایی از مارسی هزینه کرد  اما بعد از ثبت پنج شکست از هفت بازی آغازین، زنگ خطر برای آنها به صدا در آمد و مدیران این تیم، تصمیم به اخراج ویسنته مورنو از روی نیمکت خود گرفتند.

گایزگا گاریتانو سرمربی سابق بیلبائو به جای مورنو هدایت آلمریا را به عهده گرفت اما عملکرد این مربی هم جالب توجه نبوده است.  آلمریا همچنان در قعر جدول جای گرفته است و در 27 بازی خود فقط 9 امتیاز گرفته و حتی یک بار در هم در این فصل پیروز نشده است. آنها با 9 تساوی 9 امتیاز گرفته اند و در مقابل  تیم هایی نظیر بیلبائو، والنسیا، بتیس و اتلتیکو امتیاز کسب کرده اند.  آلمریا در مقابل بارسلونا و رئال مادرید با نتیجه سه بر دو شکست خورده و سه بار با اختلاف بیش از دو گل باخته است. 

حالا آلمریا می تواند رکورد کمترین امتیاز تاریخ لالیگا را بشکند. از زمانی که برای هر برد سه امتیاز در نظر گرفته می شود، کمترین امتیاز متعلق به گیخون در فصل 98-1997 با کسب فقط سیزده امتیاز بوده است. از سویی آلمریا می تواند برای اولین بار در پنج لیگ بزرگ رکورد فصل بدون برد را به ثبت برساند. 

البته در لیگ های دیگر تجربه چنین اتفاقی وجود داشته است. به طور مثال باشگاه ایرباس بوتون در لیگ ولز، فصل 23-2022 را با منفی چهار امتیاز به اتمام رساند چرا که با 30 شکست و دو تساوی و کسر شش امتیاز، نه تنها امتیازی نگرفتند بلکه امتیازاتشان منفی شد!

آلمریا در حال حاضر پانزده امتیاز تا منطقه بقا فاصله دارد و در فاصله  یازده بازی تا پایان لالیگا، سقوط خود را قطعی می بیند. 

4125