بازخوانی تنها رویارویی مس و استقلال در جام حذفی؛ هت‌تریک رائول در کویر

بازخوانی تنها رویارویی مس و استقلال در جام حذفی؛ هت‌تریک رائول در کویر

پایگاه خبری فوتبالی- استقلال و مس رفسنجان، جام حذفی این دوره را برابر هم شروع می‌کنند. دیداری که دومین رویارویی آنها در این بازیهاست.

به گزارش فوتبالی، مرتبه قبلی، مس در خانه با درخشش مارتین رائول درون دروازه‌اش و مهار 3 ضربه پنالتی توسط او، راهی مرحله بعد شد.

10 اردیبهشت 1388 دو تیم در یک‌شانزدهم و در ورزشگاه نوش‌آباد برابر هم قرار گرفتند. استقلال چند روز قبل به طرز دراماتیکی، قهرمان لیگ هشتم شده بود و به همین دلیل هم قلعه‌نویی به برخی از ستاره‌هایش استراحت داد و نام‌شان را از لیست این بازی خط زد: آرش برهانی، سیاوش اکبرپور، وحید طالب‌لو، خسرو حیدری، فابیو جان‌واریو و پژمان منتظری.

میزبان با هدایت اکبر زبردست در مرحله قبلی، مس کرمان یعنی تیم سوم لیگ را حذف کرده بود و حالا انتظار قهرمان را می‌کشید. در ترکیب آنها، این نفرات دیده می‌شدند: شجاع خلیل‌زاده، مارتین رائول و قاسم دهنوی.

قلعه‌نویی تیمش را با این ترکیب روانه زمین کرد: اشکان نامداری درون دروازه، مثلث هادی شکوری، ابراهیم تقی‌پور و پیروز قربانی در خط دفاع، مهدی امیرآبادی و میثم منیعی در دو سمت خط طولی، ترکیب یدالله اکبری، مهرداد پولادی و میلاد نوری در خط میانی و زوج فرهاد مجیدی و علی علیزاده در خط حمله.

نیمه اول یک 15 دقیقه طوفانی داشت؛ مس دقیقه 22 گل اول را زد، استقلال حتی یک دقیقه هم صبر نکرد و با ضربه میلاد نوری، بازی را مساوی کرد. دقیقه 26 آبی‌ها صاحب پنالتی شدند. ضربه علی علیزاده توسط رائول مهار شد ولی خودِ علیزاده در برگشت، گل دوم استقلال را زد. دقیقه 37 نوبت به مس رسید تا گل دوم را بزند و بازی با تساوی بکشد.

قلعه‌نویی بعد از گل دوم تیمش، مهرداد پولادی را از بازی بیرون کشید و علیرضا عباسفرد را به زمین فرستاد. در ابتدای نیمه دوم هم هاشم بیک‌زاده جانشین میلاد نوری شد. 3 دقیقه مانده به پایان 90 دقیقه هم حسین کاظمی به جای هادی شکوری وارد زمین شد.

بازی با تساوی وارد 2 وقت اضافه شد. 15 دقیقه اول بدون تغییر تمام شد. در 15 دقیقه دوم اما استقلال صاحب یک پنالتی شد. 

مارتین رائول خودش خطا کرد و خودش هم با گرفتن پنالتی حسین کاظمی، اشتباهش را جبران کرد تا همه چیز به ضیافت پنالتی‌ها برود.

میزبان هر 5 پنالتی‌اش را به تور دروازه نامداری رساند. 4 ضربه ابتدایی استقلال را هم هاشم بیک‌زاده، حسین کاظمی، میثم منیعی و علی علیزاده گل کردند اما در پنالتی پنجم، مارتین رائول برای سومین بار موفق بود و این بار ضربه یدالله اکبری را مهار کرد. 

مس در خانه این بار گریبان قهرمان را گرفت. شکستی تلخ برای استقلال که باعث شد امیر قلعه‌نویی حتی به کنفرانس خبری بعد از بازی هم نرود.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی