عبدالکریم حسن روی هوا؛ هنوز آی‌تی‌سی صادر نشده است

عبدالکریم حسن روی هوا؛ هنوز آی‌تی‌سی صادر نشده است

پایگاه خبری فوتبالی – علیرغم درخواست باشگاه پرسپولیس برای دریافت آی‌تی‌سی بازیکن قطری‌اش، هنوز این اتفاق نیفتاده است.

به گزارش فوتبالی، پرسپولیس در نقل و انتقالات زمستانی ابوالفضل بابایی، اوستون اورونوف، عیسی آل کثیر و عبدالکریم حسن را جذب کرده بود. امروز هم محمد خدابنده‌لو به لیست بازیکنان این تیم اضافه شد.

اما پرسپولیسی‌ها فعلا نتوانسته‌اند از بازیکنانی که در زمستان جذب کرده‌اند استفاده بهینه‌ای بکنند. فعلا فقط آل کثیر توانست در بازی با تراکتور در نیمه دوم به زمین برود و یک گل هم برای پرسپولیس بزند.

اما دو بازیکن خارجی پرسپولیس هنوز برای بازی کردن در این تیم مشکل دارند. از لیست بازیکنان پرسپولیس باید یک بازیکن خارجی یا یک لژیونر مثل شهاب زاهدی خارج شود تا هر دو بازیکن خارجی جدید کارت بازی دریافت کنند.

مساله آی‌تی‌سی اورونوف حل شده است. این اتفاق روز پنج‌شنبه افتاد اما مشکل آی‌تی‌سی بازیکن قطری پرسپولیس هنوز حل نشده است و مشخص نیست این مشکل چه زمانی حل خواهد. چون باشگاه کویتی الجهرا که عبدالکریم قبل از پرسپولیس در آن تیم بازی می‌کرد هنوز آی‌تی‌سی این بازیکن را صادر نکرده است.

از آنجایی که پنجره پرسپولیس تا همین چند روز پیش بسته بود امکان درخواست آی‌تی‌سی وجود نداشت. اما بلافاصله پس از باز شدن پنجره درخواست آی‌تی‌سی هم برای اورونوف و هم برای عبدالکریم حسن ارسال شد. آی‌تی‌سی اورونوف خیلی زود آمد اما آی‌تی‌سی بازیکن قطری نه

حالا اگر باشگاه کویتی این کار را انجام ندهد تکلیف چه خواهد بود؟ قانون در این باره می‌گوید: «چنانچه باشگاه پرسپولیس درخواست آی تی سی عبدالکریم حسن را فرستاده باشد و باشگاه کویتی و فدراسیون فوتبال آن کشور آی‌تی‌سی را ظرف 15 روز صادر نکند فیفا اتوماتیک وار آی‌تی‌سی را صادر خواهد کرد

اگر این اتفاق حتی یک روز قبل از بازی بعدی پرسپولیس بیفتد و آی‌تی‌سی عبدالکریم صادر شود او می‌تواند در بازی با ذوب آهن به زمین برود. اما اگر این اتفاق نیفتد پرسپولیس فقط می‌تواند اورونوف را به زمین بفرستد ( البته به شرطی که زاهدی یا باهویی از این تیم جدا شده باشند) و باز هم باید منتظر آی‌تی‌سی حسن باشد.

1359