تیم منتخب هفته هفدهم؛ آتش‌بازی!

تیم منتخب هفته هفدهم؛ آتش‌بازی!

پایگاه خبری فوتبالی - معدل ثبت 3 گل در هر بازی هفته هفدهم یعنی با مردانی سر و کار داریم که توپ‌شان برای باز کردن دروازه‌ها، پر است.

به گزارش فوتبالی، ثمره همین آتش‌بازی است که تیم منتخب با سیستم 3-4-3 و با حضور انبوهی از مردان هجومی شکل گرفته که در گلزنی و گلسازی کاملا موفق بودند.

* علیرضا بیرانوند

 در هفته‌ای که دروازه‌بان‌های خوب هم گل خوردند، توانست بعد از 5 بازی در یک نبرد حیثیتی و 6 امتیازی، کلین‌شیت کند. او به جز بسته نگه داشتن دروازه، همچنان پاسور خوبی هم هست و می‌تواند از قدرت دست و پاهایش بهترین استفاده را ببرد.

ذخیره: ملوان در بازی ماند چون حبیب فرعباسی بازهم با واکنش طلایی‌اش یک مصاف تک به تک را از صالح حردانی را در آخرین دقیقه نیمه اول برد.

* مجتبی نجاریان

مدافعی که حالا و با حضور کادر فنی بومی در فولاد، بیشتر از همیشه دیده خواهد شد. نجاریان به بهترین شکل ممکن اصول بازی به عنوان مدافع راست را بلد است و به واسطه جوانی، تا دقیقه آخر می‌دود. استارت او روی گل دوم در دقیقه 6+90 زده شد.

ذخیره: یک نمایش درخشان دیگر از صالح حردانی که بازهم با بی‌دقتی او در ضربه آخر همراه بود. شماره 2 به بهترین شکل ممکن سمت چپ ملوان را از کار انداخت.

* موسی کولیبالی

  برابر صنعت نفت، او بالاترین و بهترین نمره را در هر دو فاز دفاعی و هجومی می‌گیرد. لیدر خط دفاع که اصول جایگیری را خوب می‌داند و مردی که با استفاده از قامت بلندش، خطری همیشگی برای دروازه حریفان روی ضربات ایستگاهی است.

ذخیره: پاس گلی که صائب محبی از یک‌سوم دفاعی خودی داد، دیدنی بود. جز این، او در فاز دفاعی هم توانست نمره قبولی بگیرد و به تیمش برای ثبت این برد، کمک کند.

* ابوالفضل رزاق‌پور  ماشین گلسازی گل‌گهر این هفته برابر پیکان هم یک پاس گل داد. رزاق‌پور با استفاده از پای چپ هنرمندش، ارسال‌های مخصوصی از سمت چپ دارد که فقط نیازمند یک ضربه هستند مثل کاری که زنده‌روح کرد. در این بازی البته چند پاس کلیدی دیگر او، هدر رفت.

ذخیره: نیش تهاجمی نساجی با زامهران در سمت راست بود ولی میثم تیموری توانست با صرف انرژی لازم، آن را از کار بیاندازد و خیال تیمش را از فاز دفاعی راحت کند.

* ساویو روبرتو

 روی گلهای اول و دوم تیمش تاثیر مثبت داشت و نقش اول کامبک زدن استقلال خوزستان بود. پیچِ ارسالش روی صحنه گل اول، همه مدافعان آلومینیوم را از جریان بازی خارج کرد و ضربه‌اش به توپ در صحنه گل دوم، فوق‌العاده دیدنی و حساب‌شده بود.

ذخیره: بازگشت امید عالیشاه به ترکیب اصلی و شرایط بازی یعنی پرسپولیس صاحب مهره‌ای در فاز هجومی است که هم خوب گل می‌زند و هم بهتر، گل می‌سازد.

* جلال‌الدین علی‌محمدی

  مرد اصلی تفکرات نویدکیاست؛ بازیکنی که وظیفه دارد مقصد پاس‌های عقب زمین باشد و مبدا ارسال پاس‌های نهایی. علی‌محمدی برابر نساجی، نمایشی درخشان داشت. اجازه هنرنمایی به هافبک‌های رقیب نداد و با زدن گلهای اول و دوم، تیمش را به برد رساند.

ذخیره: یک نمایش درخشان از داریوش شجاعیان برابر شمس‌آذر با انبوهی از پاس‌های دیدنی که فقط با یک ضربه به توپ ارسال می‌شدند.

* مهدی ترابی

  بهترین نمایش ممکن را برابر تراکتور داشت. نقش اصلی گل اول بود با ارسالی که بین دو مدافع رقیب قرار گرفت و آنها را به اشتباه انداخت. گل دوم را هم خودش پایه‌گذاری کرد و درنهایت با ضربه‌ای مهارناشدنی به ثمرش نشاند.

ذخیره: حتی اگر در تمام دقایق بازی دیده نشد اما در کلیدی‌ترین دقیقه بازی، جلال‌الدین ماشاریپوف از راه رسید و با یک ضربه بدون مکث، استقلال را به بازی برگرداند.

* مهدی لیموچی

  دبل او برابر استقلال خوزستان، امتیازی به حساب آلومینیوم واریز نکرد ولی نشان داد شماره 7 چه بازیکن هجومی باهوشی است. گل اول را بلافاصله بعد از دیدن خروج دروازه‌بان حریف با یک ضربه چیپ زد و گل دوم را با ضربه‌ای که هیچ دروازه‌بانی نمی‌توانست مهارش کند.

ذخیره: کلکسیونی از ارسال‌های خطرناک و توانمند در زدن ضربات پنالتی؛ روبرتو تورس همچنان روی یک خط مستقیم و باکیفیت حرکت می‌کند.

* آسو رستم

در اولین بازی برای استقلال خوزستان، شاهکار کرد. پاس گل دوم را به ساویو داد. در این صحنه، او برای دادن پاس نهایی به مرد برزیلی، مکث نکرد و به همین دلیل خط آفساید شکست. گل سوم را هم با یک جایگیری خوب و شوتی غیرقابل‌مهار زد.

ذخیره: هنوز درست و حسابی وارد زمین نشده بود که قفل بازی را گشود؛ عیسی آل کثیر گویا فقط در پیراهن قرمز تبدیل به ماشین گلزنی می‌شود.

* سجاد شهباززاده

فصل قبل و در همین قائمشهر برابر نساجی، تمام شد. و حالا دوباره در همین قائمشهر، تولد مجددی داشت. پاس گل اول تیمش را داد و گل سوم را زد و توانست بعد از مدتها در جریان بازی دروازه‌ای را باز کند. شهباززاده زیرنظر نویدکیا، مهاجم دیگری می‌شود.

ذخیره: با رای کمیته استیناف محرومیت محمدرضا سلیمانی بخشیده شد، او بلافاصله در ترکیب اصلی قرار گرفت و جواب این اعتماد تارتار را با باز کردن دروازه استقلال داد.

* کریم اسلامی

با همین سن و سال هم توانسته با تقسیم انرژی، مهاجم قابلی برای شجاعی و هوادار باشد. گل مساوی تیمش را زد، یک پنالتی گرفت و یک پنالتی دیگرش هم با اشتباه داور بازی اعلام نشد. اسلامی به عنوان مهاجم هدف، خوب خودش را در موقعیت قرار می‌دهد.

ذخیره: همه کار کرد جز گل زدن؛ امین قاسمی‌نژاد برابر شمس‌آذر، پاس گل داد، به تیر زد، پاس کلیدی داد ولی پنالتی‌اش را نتوانست گل کند.

* تیم هفته: استقلال خوزستان

تبدیل باخت 2 صفر خانگی به برد 3 بر 2 از سوی هر تیمی باشد، آنها را تیم هفته خواهد کرد. استقلال خوزستان چنین اتفاقی را رقم زد و نشان داد صاحب روحیه‌ای است که خیلی زود از بین نمی‌رود. آنها در یک‌سوم پایانی بازی، همه کار کردند و به بقا امیدوار شدند.

ذخیره: این درست که نساجی، تیم ضعیفی است ولی اینکه مس رفسنجان در قائمشهر، هم 3 گل بزند و هم موقعیت ندهد از عهده هر تیمی برنمی‌آید.

* سرمربی هفته: سیروس پورموسوی

  خریدهای خوب خارجی‌اش نشان داد او از تعطیلات بهترین استفاده را کرده و عزمش برای نجات دادن استقلال خوزستان از سقوط جزم است. پورموسوی دیگر بلیتی برای سوزاندن ندارد و باید روی همین مسیر، ادامه بدهد.

ذخیره: تنها در 2 هفته؛ محرم نویدکیا در کمترین زمان ممکن هم تیمش را روی فرم آورده و هم امثال شهباززاده و علی‌محمدی را احیا کرده است.

* بازیکن هفته: جلال‌الدین علی‌محمدی

 یک هافبک دفاعی که همیشه از شوت زدن لذت برده است. علی‌محمدی برابر نساجی، به خوبی به عنوان هافبکی که حواس کسی به او نیست، خودش را به پشت محوطه جریمه می‌رساند و با ضربات مرگبارش، دروازه نساجی را باز می‌کرد.

ذخیره: وداع با روزهای تلخ فولاد و پیکان و تولد مجدد در آلومینیوم؛ مهدی لیموچی قادر است سمت راست هر رقیبی را نابود کند.