خاطره تلخ پرسپولیس از بازیِ بدونِ تماشاگر با تراکتور

خاطره تلخ پرسپولیس از بازیِ بدونِ تماشاگر با تراکتور

پایگاه خبری فوتبالی – پرسپولیس از بازی با تراکتور در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی، خاطره خوبی ندارد.

به گزارش فوتبالی، چهارشنبه این هفته در هفته هفدهم لیگ برتر تیم پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان تراکتور تبریز است. پرسپولیس در هفته شانزدهم با یک گل مغلوب آلومینیوم اراک شد اما بازی تراکتور با سپاهان به دلیل بازیِ سپاهان با الهلال عربستان به تعویق افتاد.

در حالت عادی این ورزشگاه آزادی برای این بازی پر می‌شد. هم طرفداران پرسپولیس برای حمایت از تیم‌شان و استفاده از امتیاز میزبانی به آزادی می‌رفتند و هم طرفداران تراکتور راهی این ورزشگاه می‌شدند.

اما بازی روز چهارشنبه اصلا عادی نیست. چرا که با حکم کمیته انضباطی حضور تماشاگران در این بازی در ورزشگاه ممنوع است. دلیل این ممنوعیت، رفتارهای هواداران پرسپولیس در جریان دربی رفت است که با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

به این ترتیب پرسپولیس که در بازی رفت مقابل تراکتور و هواداران پرشور و پرشمارش با یک گل به برتری رسیده بود در بازی برگشت از حمایت هوادارانش محروم است و باید در ورزشگاه سوت و کور آزادی بازی کند.

اما نکته مهم این است که پرسپولیس دو سال پیش هم در ورزشگاه خالی آزادی با تراکتور بازی کرد که البته نتیجه خوبی هم در آن بازی نگرفت. تراکتوری‌ها موفق شدند با تک گل محمد عباس‌زاده که در دقیقه 75 زده شد از سد پرسپولیس بگذرند.

در آن مسابقه پرسپولیس در دقیقه 89 یک ضربه پنالتی را هم از دست داد. محمدرضا اخباری دروازه‌بان آن روزهای تراکتور که به اعلام پنالتی به سود پرسپولیس به شدت اعتراض داشت موفق شد ضربه پنالتی مهدی ترابی را مهار کند و تیمش را به پیروزی برساند.

نکته جالب دیگر این که مربیان هر دو تیم نسبت به آن مسابقه تغییر کرده‌اند. آن روز قربان بردیف سرمربی تراکتور بود و یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس. اما امروز پاکو خمز سرمربی تراکتور است و اوسمار ویرا هدایت پرسپولیس را بر عهده دارد.

حالا حدود یک سال و نیم بعد از آن مسابقه تلخ و عجیب برای پرسپولیسی‌ها، آنها یک بار دیگر باید در ورزشگاه خالی آزادی با تراکتور بازی کند.

1359