تیم منتخب هفته شانزدهم؛ ستارگان برهوت گل

تیم منتخب هفته شانزدهم؛ ستارگان برهوت گل

پایگاه خبری فوتبالی- پرونده هفته شانزدهم با رد و بدل شدن تنها 6 گل در 7 بازی بسته شد تا ثابت شود در لیگ برتر فعلا از هیجان اصلی بازی فوتبال یعنی گل خبری نیست. با این اوضاع، انتخاب بازیکن برای تیم منتخب بخصوص در فاز هجومی، کاری سخت و طاقت فرساست. این مردان را می‌توان ستارگان برهوت گل در افتتاحیه دوباره لیگ 23 نامید.

* حبیب فرعباسی

 در بازگشت به فولادشهر بلافاصله بعد از ترک آن، یکی از بهترین روزهای تمام دوران فوتبالش را سپری کرد. مهار پنالتی مصلح در نیمه اول و سپس واکنش سریع روی ضربه علیاری، باعث شد ملوان در بازی بماند.

ذخیره: گل‌گهر تا دقیقه 90 چندان به خطر نیفتاد ولی بعد از این دقیقه، محمدرضا اخباری ستاره تیمش بود و در دو صحنه دروازه‌اش را نجات داد.

* صالح حردانی

 با این نمایشی که شماره 2 برابر صنعت نفت داشت، نبودن کوین یامگا زیاد به چشم نیامد. حردانی در تمام دقایق بازی، خط طولی را رفت و برگشت و اگر کمی دقت می‌کرد می‌توانست پاس گل هم بدهد. او 2 پاس کلیدی هم داشت.

ذخیره: نمایش استاندارد از احسان قهاری که هم در هجوم حاضر شد و هم با آن تکل بی‌نظیر در دقیقه 3+90 اجازه نداد ضربه صادقی به سمت دروازه برود.

* مهران موسوی

  لیدر خط دفاعی آلومینیوم بود و چقدر خوب خودش را وارد سیکل شیفت بازی آلومینیوم وقتی بازیسازی از عقب را در دستور داشت، وارد می‌کرد. با هدایت درست او بود که کمتر لغزشی در زنجیره دفاعی میزبان دیده شد.

ذخیره: بعد از حضور نوری، عارف حاجی‌عیدی به مرکز خط دفاع رفت و بازهم درخشید. او همه ارسال‌های از کنار را با ضربه سر برگشت داد یا دفع کرد و حتی یک بار هم ناکام نبود.

* مسیح زاهدی

 در حال سپری کردن بهترین روزهای دوران فوتبالش است. اوزونیدیس توانسته از او بهترین بازی را بگیرد. زاهدی در امور دفاعی، بدون ریسک کار می‌کند و یک خطر بالقوه روی ارسال‌ها در فاز هجوم هم هست که این هفته با پاس گل همراه بود.

ذخیره: استفاده از محمدحسین فلاح در قلب خط دفاع، گوشه‌ای دیگر از توانایی‌های این بازیکن 23 ساله را نشان داد که برابر نساجی، 9 عملکرد دفاعی داشت.

* ابوالفضل جلالی

  مقصد اصلی پاس‌های آرش رضاوند به عنوان هافبک اصلی بازی استقلال، سمت چپ و شماره 33 است. جلالی توانایی خوبی در نفوذ و عبور از مدافع روبرویش دارد ولی باید فکری به حال تصمیم‌های آخرش کند که همه چیز را زیر سوال می‌برد.

ذخیره: نرفتن به استقلال و ماندن در شمس‌آذر، باعث نشد حسین گودرزی دچار افت شود. او برابر استقلال خوزستان هم نمایش قابل قبولی داشت.

* مهدی مهدی‌پور

زیاد نتوانسته در استقلال گل بزند ولی وقتی گل بزند، سوپرگل خواهد بود. شلیک او برابر صنعت نفت، 2 امتیازی بود و جای هیچ واکنشی برای دروازه‌بان جسور مهمان نگذاشت. شماره 9 همچنان ضربات ایستگاهی را خوب می‌زند.

ذخیره: این فصل دیر راه افتاد ولی حالا حسین زامهران تبدیل به مرد خطرناکی برای رقبای نساجی شده که این هفته پاس تک گل تیمش را داد.

* امیر نوری

 از روی نیمکت بلند شد، به زمین رفت و سرنوشت بازی را با یک ضربه استثنایی رقم زد. نوری به جای نوروزی‌فرد به زمین رفت و جای حاجی‌عیدی را در مرکز زمین گرفت و توانست با یک بازپس‌گیری توپ و ضربه‌ای درخشان، تیمش را برنده کند.

ذخیره: دوندگی و جنگندگی پوریا پورعلی، یکی از دلایل چیرگی ملوان در دو چهارم میانی زمین است. هافبکی که این هفته یک ضربه ایستگاهی خوب هم زد.

* احمدرضا زنده‌روح

  مغز متفکر و همه‌کاره گل‌گهر در مرکز زمین است. بازیکنی که با تکیه بر پای چپ هنرمندش، زیادی برای خوب بودن انرژی مصرف نمی‌کند چراکه باهوش است و ضربه زدنش به توپ، دیدن دارد. زنده‌روح از معدود هافبک‌هایی است که هم در دفاع و هم در حمله به کار می‌آید.

ذخیره: از میانه‌های نیم فصل اول، صادق آل‌بوصبیح به ترکیب اصلی شمس‌آذر اضافه شد تا با دویدن و جنگیدن بر سر هر توپی، مرکز زمین را به تصرف و مالکیت تیمش درآورد.

* مهران احمدی

درست از همان روزی که پنالتی ملوان برابر استقلال را در تهران خراب کرد، تبدیل به بازیکن دیگری شد. احمدی حالا به عنوان یک ژوکر طلایی وارد زمین می‌شود و استادانه پاس نهایی را برای فرو ریختن دروازه رقبا، صادر می‌کند.

ذخیره: نگین خط میانی پرسپولیس کسی جز سروش رفیعی نیست؛ هافبکی که در روزهای بد و شکست هم درخشان است و دیده می‌شود.

* سعید سحرخیزان

 پروسه جوانگرایی قلعه‌نویی در تیم ملی وقتی کنار گلزنی‌های او قرار می‌گیرد، شانسش را برای رسیدن به پیراهن ملی زیاد می‌کند. زننده تک گل گل‌گهر به فولاد، نشان داد چقدر خوب بلد است کجا جایگیری کند و چطور به توپ ضربه بزند.

ذخیره: استاد مسلم خراب کردن موقعیت‌ها و مهاجمی که بلد است چطور پاس خوب بدهد؛ گوستاوو بلانکو برابر صنعت نفت چنین بازیکنی بود.

* رضا جعفری

هفتمین گلش را در این فصل با پیراهن ملوان زد. اصلی‌ترین مهره فاز هجومی تیم تارتار که برابر ذوب‌آهن، بازهم طبق معمول جزو مردان درخشان زمین بود. جعفری جز گل، به بهترین شکل ممکن نقش مهاجم تله را ایفا می‌کند.

ذخیره: بازگشت باشکوه علی قربانی به لیگ برتر. مهاجمی که با زرنگی، یک خطای پنالتی از داور گرفت و ضربه درخشانش با بدشانسی به تور نرسید.

* تیم هفته: آلومینیوم

 وارد یک مرحله ویژه شده‌اند که کار سختی را برابر رقبا قرار می‌دهد. حالا بردن آنها خیلی سخت شده است. آلومینیوم برابر پرسپولیس، هم خوب دفاع کرد و هم در اجرای یک بازی منطقی با زدن ضدحمله و نگه داشتن توپ در یک‌سوم رقیب، موفق بود.

ذخیره: بردن ذوب‌آهن در خانه، این فصل کار سختی نبوده ولی ملوان واقعا برای رقم زدن چنین اتفاقی تلاش کرد و انرژی گذاشت؛ با یک دفاع جانانه و باهوش برای استفاده از تک فرصت‌ها.

* سرمربی هفته: مجتبی حسینی

بعد از 8 بازی توانست یک بار دیگر پرسپولیس را شکست بدهد. حسینی برای این بازی، تیمش را با دقت خاصی به دو فاز دفاعی و هجومی تقسیم کرد و با استفاده از لطفی و نقی‌زاده، توانست هارمونی لازم را بین این دو تکه ایجاد کند و برنده شود.

ذخیره: ملوان، تبدیل شده به تیمی که همه انرژی پتانسیل مهدی تارتار را آزاد کرده و نشان می‌دهد. او حالا سردار فاتح اصفهان برای انزلی‌چی‌هاست.

* بازیکن هفته: حبیب فرعباسی

 مصاحبه‌هایی که علیه او بعد از ترک ذوب‌آهن انجام شد، چندان عادلانه نبود. فرعباسی اما ترجیح داد سکوت کند و با عملکردش درون دروازه ملوان، جواب همه چیز را بدهد و داد. ملوان با دو واکنش طلایی او در بازی ماند و سپس گل برتری را زد.

ذخیره: دلیل اصلی ادامه روند ضعیف فولاد، محمدرضا اخباری بود. دروازه‌بان گل‌گهر تازه بعد از دقیقه 90 گرم شد. او چطور ضربه ناگهانی کولیبالی را از آن فاصله نزدیک دفع کرد؟