دفاعیه دستیار قلعه‌نویی از تیم ملی؛ جای ژاپن و کره و استرالیا بودیم چه می‌کردیم؟

دفاعیه دستیار قلعه‌نویی از تیم ملی؛ جای ژاپن و کره و استرالیا بودیم چه می‌کردیم؟

پایگاه خبری فوتبالی – رحمان رضایی معتقد است با توجه به هزینه‌هایی که برای فوتبال ایران می‌شود، تیم ملی در جام ملت‌های آسیا خوب نتیجه گرفته است.

به گزارش فوتبالی، یازده روز از شکست تلخ تیم ملی ایران در بازی نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا 2023 در مقابل قطر می‌گذرد. اما هنوز بحث‌ها و نظرات متفاوتی درباره این تیم وجود دارد.

اغلب اهالی فوتبال، پیشکسوتان و طرفداران معمولی تیم ملی معتقدند که تیم ملی عملکرد خوبی در این تورنمنت نداشت. عده معدودی هم اعتقاد دارند که نمایش‌های تیم ملی در این دوره، بدتر از ادوار قبلی نبوده است و به همین دلیل این تیم سزاوار انتقادات زیادی که از آن می‌شود نیست!

در این میان هستند کسانی که از عملکرد تیم ملی در قطر به شدت دفاع می‌کنند. بازیکنان تیم ملی و اعضای کادر فنی تنها کسانی هستند که چنین نظری دارند و برخی از آنها معتقدند باید از این تیم تقدیر هم بشود.

رحمان رضایی مدافع اسبق تیم ملی ایران و یکی از اعضای کادر فنی تیم ملی در این دوره از جام ملت‌های آسیا جزو همین دسته آخر است. البته حرف‌هایی که او در دفاع از عملکرد تیم ملی می‌‌زند بیشتر شبیه توجیه است.

او در مصاحبه‌ای که با سایت روزنامه اطلاعات داشته، درباره عملکرد کادر فنی تیم ملی گفته است: «از نظر من این کادر فوق‌العاده کار کرد. روی این تیم کار شد. بازیکنان یکدل شدند. در نهایت شکست خوردیم، اما فوتبال ما شرایط خاصی دارد. خیلی‌ها گفتند ما ناراضی بودیم، ولی طرف باید ببیند برای این فوتبال چقدر هزینه شده است. اگر جای استرالیا، ژاپن و کره جنوبی چکار می‌کردیم؟ باید عزای عمومی اعلام می‌کردیم. ما برای فوتبال‌مان چه کرده‌ایم؟ حتی نمی‌توانیم بازیکنان‌مان را بعد از پایان فوتبال‌شان حفظ و از آن‌ها استفاده کنیم؛ بعد چه ادعایی داریم؟ همه رده‌های ملی را ببینید! چه زمانی بذر درستی کاشته‌ایم. این هم از فوتبال باشگاهی ما. ما الان فوتبال‌مان پدیده ندارد. دلیلش عدم سرمایه‌گذاری است. با این شرایط باید از این تیم تقدیر شود نه این ‌که به آن حمله شود. مردم بعد از مدت‌ها با این فوتبال آشتی کردند

یکی از مسائلی که علاقمندان به تیم را در بازی مقابل قطر آزار داد مهار نشدن اکرم عفیف بود. ستاره قطری در بازی مقابل ایران هر کاری دلش خواست کرد و بازیکنان ایران تا پایان مسابقه نتوانستند این بازیکن را مهار کنند. رضایی در این باره گفته است: «روز، روز او بود. روز بد ما هم بود. نگاه عامیانه را کار ندارم. تخصصی نگاه کنیم. تیم‌های بزرگ دنیا گرفتار تیم‌های ضعیف‌تر می‌شوند. نوسان و افت و خیز در فوتبال وجود دارد

انتقاد دیگری هم که به نمایش تیم ملی در بازی با قطر وارد می‌شود ترکیب تیم و تاکتیکی بود که مربیان تیم ملی برای این بازی انتخاب کرده بودند. رضایی در پاسخ به این پرسش که اگر زمان به عقب برگردد باز هم با همان ترکیب و سیستم به مصاف قطر می‌رفتید گفت: «من فکر می‌کنم باز همین تیم می‌رفت در زمین. ما اگر از فرصت‌ها استفاده می‌کردیم فینالیست بودیم. باز هم برگردیم به عقب با همین شکل می‌رویم داخل زمین.»

1359