گزارش/ مورد عجیب تجمع جلوی باشگاه استقلال: صدرنشین است یا قعرنشین؟

گزارش/ مورد عجیب تجمع جلوی باشگاه استقلال: صدرنشین است یا قعرنشین؟

پایگاه خبری فوتبالی- هر چند طرفداران استقلال و پرسپولیس در چند وقت گذشته سعی کرده اند با تجمع های اعتراضی، صدایشان را به گوش مدیران باشگاه و وزارت ورزش و جوانان برسانند، اما در کل این تجمع ها گاهی اوقات عجیب به نظر می رسد.

به گزارش فوتبالی، بارها شاهد این بوده ایم که پرسپولیس و استقلال در صدر جدول قرار داشته اند یا اختلاف کمی با صدر داشته اند و مدعی قهرمانی بوده اند، اما هوادارانشان تجمع برگزار می کنند. علاوه بر تجمع هم در فضای مجازی هشتگ ها و طوفانهای توییتری و اینستاگرامی راه می اندازند. این اتفاق درکل برای تیمی که در صدر یا مدعی قهرمانی است عجیب به نظر می رسد و سوال همین است که آیا تجمعی از جنس همین تجمع های نظیر تجمع امروز استقلال یا تجمع چند وقت پیش مقابل پرسپولیس، طبیعی است؟

صحبتهای دیشب جواد نکونام باعث شده تا برخی از هواداران استقلال که نگران شرایط تیمشان هستند، مقابل ساختمان باشگاه تجمع کرده و جدا از شعار علیه مدیریت استقلال، روی دیوار ساختمان باشگاه هم شعارنویسی کنند! تعداد آنها البته به 100 نفر نمی رسید اما انتشار وسیع ویدیوهای معترضان در فضای مجازی توجه ها را به خود جلب کرد. 

البته دیشب برنامه فوتبال برتر به مدیران استقلال فرصت پاسخگویی نداد و قرار شد هفته آینده اگر شرایط مناسب بود، مدیرعامل استقلال به برنامه فوتبال برتر برود. در هر حال منتقدان مدیریت باشگاه با استناد به صحبتهای نکونام، معتقدند که مدیرعامل استقلال، نتوانسته خواسته‌های سرمربی تیمشان را فراهم کند.

با این حال، سوالی که مطرح می‌شود اینکه استقلال در حال حاضر در صدر جدول قرار دارد و چند روز پیش ماشاریپوف، کاپیتان ازبکستان را هم گرفت چرا باید چنین تجمعی برگزار شود؟ انگیزه تجمع کنندگان چیست؟ در هر حال برگزاری تجمع جلوی این باشگاه در این وضعیت را نمی‌توان اتفاقی عادی در نظر گرفت و به نظر می‌رسد بیشتر از آنکه چنین تجمعی بتواند به استقلال کمک کند، این تیم را درگیر حواشی بیشتر خواهد کرد. استقلال در دو سال گذشته 5 مدیر عوض کرده و بی ثباتی مدیریتی کم به این باشگاه ضربه نزده است. ضمن اینکه هواداران استقلال هم گزینه ای برای جایگزینی مدیران و اعضای هیات مدیره مشخص نمی کنند و فقط خواهان رفتن آنان هستند. 

پرسپولیس هم پیش از استعفای یحیی، چنین حالتی داشت و البته مرتب بحث از رفتن درویش بود اما وزارت ورزش و جوانان زیربار تغییر نرفت چرا که هم درویش حدود 300 میلیارد تومان برای باشگاه پرسپولیس درامدزایی کرده بود و در استقلال هم علی خطیر حدود 350 میلیارد تومان برای این باشگاه درآمدزایی کرده است. این در حالی است که استقلال حدود 850 میلیارد تومان بدهی دارد و این عدد تنها می تواند قراردادهای امسال استقلال را تامین کند. قراردادهای مدیران قبلی باشگاه با بازیکنان هم کار مدیریت فعلی را سخت کرده است. در پرسپولیس هم درویش همچنان درگیر ماجرای رادوشوویچ است که در دوران مدیریت های قبلی بسته شده است. 

باید منتظر ماند و دید مدیران باشگاه چه واکنشی به صحبتهای نکونام دارند. البته مهدی هژبری معاون ارتباطات و رسانه باشگاه استقلال هم در مصاحبه رادیویی امروزش گفته بود استقلال تیم صدر جدول است و اطمینان داده بود که با اقتدار و اختلاف قهرمان لیگ برتر می شود.

گزارش از چیا فوادی

1111