رکورد جدید جود بلینگام در پیراهن رئال مادرید

رکورد جدید جود بلینگام در پیراهن رئال مادرید

پایگاه خبری فوتبالی- جود بلینگام در ادامه روند عالی خود به یک رکورد جالب دیگر در پیراهن رئال مادرید دست پیدا کرد.

به گزارش فوتبالی، جود بلینگام به پنجمین بازیکن تاریخ باشگاه رئال مادرید تبدیل شد که در نخستین فصل حضور خود با این تیم بیش از ۱۵ گل در لالیگا به ثبت می‌رساند. پیش از این رونالدو برزیلی در فصل ۲۰۰۲-۲۰۰۳، رود فن‌ نیستلروی در فصل ۲۰۰۶-۲۰۰۷، کریستیانو رونالدو در فصل ۲۰۰۹-۲۰۱۰، گرت بیل در فصل ۲۰۱۳- ۲۰۱۴  و حالا جود بلینگام در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴ نفرات حاضر در این لیست هستند و جود بلینگام تنها هافبک حاضر در این لیست است.

جود بلینگهام در این فصل در ۲۹ بازی روی ۲۸ گل تاثیر داشته که شامل ۲۰ گل و ۸ پاس گل بوده است و او اولین هافبک مادریدی در این قرن است که در یک فصل لالیگا ۱۶ گل به ثمر رسانده است. تعداد گل های جود بلینگام در لباس رئال مادرید اکنون با گل های دیوید بکام در پیراهن رئال مادرید برابر شد، در حالی که بلینگهام ۱۲۶ بازی کمتر از بکام انجام داده است. دیوید بکهام ۱۵۹ بازی طول کشید تا ۲۰ گل با پیراهن رئال مادرید به ثمر رساند، در حالی که جود بلینگام تنها در ۲۹ بازی به همین تعداد گل رسید.

جود بلینگام که فصل بی نظیری را در اسپانیا پشت سر می گذارد چندی پیش بالاتر از جمال موسیالا و گاوی به عنوان بهترین بازیکن جوان سال ۲۰۲۳ انتخاب شد.

۱۰۰۹