روزی که دروگبا یک جنگ داخلی در ساحل عاج را متوقف کرد

روزی که دروگبا یک جنگ داخلی در ساحل عاج را متوقف کرد

پایگاه خبری فوتبالی- دیدیه دروگبا در سال ۲۰۰۷ موفق به انجام یک حرکت مهم اجتماعی در کشور خود شد.

به گزارش فوتبالی ، در سال ۲۰۰۷ دیدیه دروگبا مهاجم پیشین تیم ملی ساحل عاج و باشگاه چلسی با به ثمر رساندن گل در تیم ملی ساحل عاج ، به کشور خود کمک کرد تا ماداگاسکار را شکست دهد و البته در این بین به یک جنگ داخلی ۵ ساله در ساحل عاج نیز پایان داد.
دیدیه دروگبا از فدراسیون فوتبال کشور خود درخواست کرده بود این بازی در منطقه Bouake که تحت سلطه یک گروه شورشی بزرگ بود انجام شود . دروگبا بعد از برد در انتهای بازی برابر نیروهای شورشی حاضر در آن منطقه زانو زد و از آنها درخواست کرد که تفنگ را کنار بگذارند و اعمال خشونت‌ بار را تمام کنند. شورشیان با قبول این درخواست از سوی دیدیه دروگبا، یک جنگ فرسایشی چندیت ساله را تمام کردند

در نگاه اول به نظر می‌رسد که فوتبالیست‌های مدرن در دنیایی متفاوت با بقیه زندگی می‌کنند. پول هنگفتی که وارد زندگی آن‌ها می‌شود، به آن‌ها توانایی و قدرتی خاص می‌بخشد. ولی بازیکنان ساحل عاج آن بعد از ظهر، به رغم زندگی چند میلیون دلاری در اروپا، خیلی خوب شرایط را درک می‌کردند. دروگبا سال ۲۰۱۸ و پس از دوران حرفه‌ای درخشان در شش کشور بازنشسته شد. اگر نگوییم به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان فوتبال جهان، او بدون شک جایگاه او را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین فوتبالیست‌های تاریخ آفریقا تثبیت کرد. اما میراث او و هم‌تیمی‌های دروگبا بسیار فراتر از یک تیم فوتبال پرافتخار بود.

۱۰۰۹