روزی که پیتر چک در سال ۲۰۰۴ به چلسی پیوست

روزی که پیتر چک در سال ۲۰۰۴ به چلسی پیوست

پایگاه خبری فوتبالی- ۲۰ سال پیش در چنین روزی پیتر چک راهی باشگاه چلسی شد.

به گزارش فوتبالی، پیتر چک دروازه بان شاخص فوتبال جهان که در سال ۲۰۰۲ قراردادی چهار ساله به مبلغ ۵.۵ میلیون یورو با رن امضا کرده بود پس از دو سال با قراردادی به ارزش ۷ میلیون پوند به چلسی رفت و در آن زمان گران‌ترین دروازه‌بان تاریخ این باشگاه شد. این دروازه بان با ۴۹۴حضور با پیراهن تیم چلسی در میادین مختلف موفق به فتح ۴ جام لیگ برتر انگلیس ، ۴ قهرمانی در جام حذفی انگلیس ، ۳ قهرمانی در جام اتحادیه انگلیس ۴ جام خیریه انگلیس،  ۱ بار قهرمانی لیگ اروپا و ۱ بار قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا شد

این دروازه‌بان در سال ۲۰۱۵ پیتر چک به رکورد ۱۷۰ کلین شیت در تاریخ لیگ برتر جزیره رسید و از این لحاظ رکورددار شد. پیتر چک در زمان قهرمانی با چلسی در لیگ قهرمانان اروپا ۸ ساعت روی پنالتی زن های بایرن مونیخ در فینال لیگ قهرمانان اروپا سال ۲۰۱۲ مطالعه کرده بود و موفق شد سه پنالتی بازیکنان بایرن مونیخ را مهار کرد. پیتر چک ۴۱ ساله که اخیرا در تیم هاکی آکسفورد سیتی بازی میکند در یک بازی از ۶۴ شوت ۶۲ شوت را مهار کرد و به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

او پس از یک مصدومیت شدید در سال ۲۰۰۶ در یکی از بازی‌های باشگاه خود چلسی، مجبور شد برای همیشه در مسابقات فوتبال از کلاه راگبی استفاده کند.

۱۰۰۹