ابراهیمی: شکست مقابل قطر را باور نمی‌کنم؛ در این چند سال پیشنهادی از استقلال نداشتم

ابراهیمی: شکست مقابل قطر را باور نمی‌کنم؛ در این چند سال پیشنهادی از استقلال نداشتم

پایگاه خبری فوتبالی- هافبک پیشین تیم ملی فوتبال ایران که بعد از بازی مقابل قطر از بازی‌های ملی خداحافظی کرد، گفت: شکست مقابل قطر را باور نمی‌کنم چراکه خودمان را برای کسب جام قهرمانی و شاد کردن مردم کشورمان، آماده کرده بودیم.

به گزارش فوتبالی، امید ابراهیمی در گفت‌وگویی تلویزیونی، اظهار داشت: از سال ۲۰۱۲ در تیم ملی حضور داشتم و اصلا متوجه نشدم این زمان چگونه گذشت. با افتخار بیش از ۱۲ سال برای خاک وطنم بازی کردم. از همان روزی که اردو را برای جام ملت‌های آسیا قطر آغاز کردیم، هم‌قسم به دنبال قهرمانی بودیم اما اتفاقات و بدشانسی اجازه نداد قهرمان شویم و شرمنده مردم شدیم.

وی افزود: فقط به قهرمانی فکر می‌کردیم و مهم نبود با چه تیمی بازی داریم. باور کنید مقابل ژاپن هم خیلی راحت بازی کردیم. در هر تورنمنتی، تیم‌ها لغزش‌هایی دارند و ما در اکثر بازی‌ها عملکرد خوبی در بازی‌ها داشتیم. دیدار با ژاپن همه راضی بودند و مقابل قطر هم هنوز نتوانستیم باور کنیم که چگونه بازی را واگذار کردیم. به‌نظرم روز ایده‌ال ما نبود، اما با همین شرایط هم حدود چهار موقعیت بیشتر از حریف داشتیم.

ابراهیمی عنوان کرد: قطر بازیکنان و مربی خوبی دارد، اما کلا سه توپ روی دروازه ما آورد و گل‌های اول و سوم آنها واقعا با خوش‌شانسی به دست آمد. همه بازیکنان قطر در لیگ خودشان بازی می‌کنند و از رده نوجوانان با هم بوده‌اند و حدود ۱۵ سال است کنار هم بازی می‌کنند. اکرم عفیف بازیکن بسیار با کیفیتی است و در دیدار مقابل ما عملکرد خوبی داشت. بازهم می‌گویم موقعیت‌های ما بسیار بیشتر و بهتر بود. شانس با ما یاری نکرد و فکر نمی‌کردیم شرایط اینگونه پیش برود.

وی در خصوص اینکه گفته می‌شود تیم ایران طرح‌های متنوعی برای گلزنی در این دیدار نداشت، توضیح داد: بعد از باخت همیشه صحبت‌های مختلفی انجام می‌شود، اما در بازی شرایط فرق می‌کند. در دقایق پایانی فقط به فکر جبران بودیم و مقداری روند تیم بهم ریخت. این بازیکنان لیاقت این را داشتند که مردم را خوشحال کنند. انتظار مردم از تیم ملی و بازیکنان این بود که قهرمان شویم و واقعا شرمنده شدیم. خیلی تلاش کردیم اما متاسفانه نشد.

بازیکن سابق تیم ملی، بیان کرد: بازی با ژاپن تا قبل از گلی که دریافت کردیم مقداری استرس داشتیم اما بعد از آن فهمیدیم چیزی برای از دست دادن نداریم و موقعیت‌های ما شروع شد. قلعه‌نویی در رخنکن فقط از نظر روحی صحبت کرد تا خودمان را باور کنیم و همه دیدند که نیمه دوم، یکی از بهترین بازی‌های ایران در تاریخ جام ملت‌ها بود. حتی در بازی با قطر هم سرمربی به ما گفت چرا نمی‌توانید کیفیت خود را نشان دهید. قلعه‌نویی از روز اول اردو به ما گفت تنها نگرانی من این است نتوانید کیفیت خود را ثابت کنید.

وی در مورد جو رختکن تیم ملی بعد از شکست، اظهار کرد: حدود ۲ ساعت در رختکن بودیم و هیچ کسی حتی یک کلمه صحبت نکرد. در مورد خداحافظی از تیم ملی نیز با فردی مشورت نکرده و این تصمیم را قبل از آغاز جام ملت‌ها گرفته بودم.

ابراهیمی در مورد دیدار فینال که فردا شب بین قطر و اردن برگزار می‌شود، گفت: فکر می‌کنم قطر از نظر تیمی بهتر از اردن است و می‌تواند به برتری رسیده و قهرمان شود.

وی در مورد اینکه چرا در این سال‌هایی که در لیگ قطر بازی می‌کند به فکر بازگشت به استقلال نبوده، گفت: هیچ وقت در این چهار پنج سال، پیشنهادی از سوی مدیرعامل نبوده یا سرمربی مستقیم با من صحبت نکرده است و همیشه در رسانه‌ها دیده‌ایم که نوشته شده استقلال ابراهیمی را می‌خواهد. الان هم نیم فصل است و حتی اگر پیشنهاد رسمی بدهد، نمی‌توانم قبول کنم چراکه با باشگاه دیگری قرارداد دارم.

۹۹۸۹