ملی‌پوشان فعلی با سابقه زدن گل به قطر؛ 5 نفر و 11 گل

ملی‌پوشان فعلی با سابقه زدن گل به قطر؛ 5 نفر و 11 گل

پایگاه خبری فوتبالی- 25 بازی و 43 گل زده؛ این آماری است که تیم ملی در رویارویی‌هایش با قطر ثبت کرده است. رقیبی که تنها 3 بار توانسته تیم ملی را ببرد.

به گزارش فوتبالی، این 43 گل را 24 بازیکن زده‌اند که 5 نفرشان هنوز پیراهن تیم ملی را به تن دارند. این 5 نفر درمجموع 11 بار دروازه عنابی‌ها را باز کرده‌اند.

* سردار آزمون/ 3 گل

با زدن یک گل دیگر به قطر، کنار علی دایی در صدر جدول گلزنان تیم ملی به عنابی‌ها قرار می‌گیرد. آزمون این 3 گل را در 3 بازی مختلف وارد دروازه قطر کرده است: اولین گل را در مرحله گروهی جام ملتهای 2015، گل دوم را در یک بازی دوستانه پیش از آغاز جام ملتهای 2019 و گل آخر را در فینال تورنمنت اردن.

* مهدی طارمی/ 2 گل

بازگشت به ترکیب برابر رقیبی که 2 بار دروازه‌اش را باز کرده است. طارمی زننده تک گل تیم ملی به قطر در بازی برگشت مقدماتی جام جهانی 2018 بود. در رویارویی دوستانه روز آخر همان سال هم، او گل بعدی‌اش را وارد دروازه قطر کرد. هر 2 گل او در دوحه وارد دروازه قطر شده است.

* احسان حاج‌صفی/ 2 گل

باسابقه‌ترین گلزن تیم ملی برابر قطر است. حاج‌صفی گل اول را در بازیهای غرب آسیا به میزبانی ورزشگاه تختی وارد دروازه آنها کرد وقتی علی دایی، سرمربی تیم ملی بود. او زننده یکی از گلهای تیم ملی در آخرین شکست‌مان برابر عنابی‌ها هم بود.

* علیرضا جهانبخش/ 2 گل

گل اولش را حوالی دقیقه 100 بازی رفت مقدماتی جام جهانی 2018 در آزادی به قطر زد. 

گل دوم را هم در آخرین رویارویی‌مان با عنابی‌ها که در فینال تورنمنت اردن برگزار شد.

* محمدحسین کنعانی‌زادگان/ 2 گل

شماره 13 بعد از درخشش برابر ژاپن و گرفتن آن پنالتی تاریخی، برابر قطری قرار می‌گیرد که توانسته 2 بار دروازه‌اش را باز کند. هر دو گل کنعانی‌زادگان در رویارویی آخر با عنابی‌ها زده شده است که حکم انتقام او از کی‌روش را داشت.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی