سوال روز/ پیشنهاد جذب قلی‌زاده و جهانبخش به استقلال را چه کسی داد؟

سوال روز/ پیشنهاد جذب قلی‌زاده و جهانبخش به استقلال را چه کسی داد؟

پایگاه خبری فوتبالی - جواد نکونام می‌گوید علی خطیر پیشنهاد جذب علی قلی‌زاده و علیرضا جهانبخش را به او داده است در حالیکه در لیستی که اول از سوی رسانه های نزدیک به نکونام منتشر شد، نام این دو بازیکن حضور داشت.

به گزارش فوتبالی، جواد نکونام پس از تمرین دیروز مصاحبه عجیب و غریب و گزینشی داشت.

در حالیکه سایت و کانال باشگاه استقلال به صورت رسمی، باز بودن تمرین استقلال را اعلام نکرده بود، بخش رسانه‌ای تیم استقلال، چند رسانه را به کمپ استقلال دعوت کرد. کاری که مطمئنا از دید رسانه‌هایی که دعوت نشدند و حضور نداشتند، کاملا غیرحرفه ای بود. در هر حال نکونام در گفت و گوی گزینشی‌اش داشت به نکاتی اشاره کرده که هر کدام می تواند هم راستایی آزمایی شود و هم سوژه واکاوی قرار بگیرد.

یکی از محورهای این گفت و گو، نکات مربوط به جذب علی قلی‌زاده و علیرضا جهانبخش بود. سرمربی استقلال در قسمتی از صحبت‌های خود مدعی شد که مدیرعامل آبی‌ها به وی گفته استقلال نیاز به جذب ستاره دارد و او می‌خواهد جهانبخش و قلی‌زاده دو بازیکن ملی‌پوش فوتبال ایران را جذب کند! نکونام هم مدعی شده که تعجب کرده و از مدیر استقلال پرسیده که آیا پول جذب این بازیکنان وجود دارد که خطیر پاسخ مثبت داده است؟

البته این ادعای نکونام در حالیکه استقلال سقف قراردادش پر است و اینکه به عنوان مثال قیمت رضایت نامه یک بازیکن مثل قلی زاده دو میلیون یورو است غیرقابل باور به نظر می رسد. جدا از تمایلات قلی زاده به پرسپولیس که آن را در تیم های ملی پایه نشان داده و حتی یکی دو بازی هم به ورزشگاه آزادی رفته و بازی پرسپولیس را نگاه کرده، قیمت بالای رضایت نامه او و حتی تعامل مدیران برنامه او با باشگاه استقلال، جذب این بازیکن را برای استقلال غیرممکن می کند. درباره جهانبخش هم این ماجرا به نوع دیگری مشابه است و قیمت بالای او مطمئنا مانع از حضور او در هر تیم ایرانی می شود. جدا از همه اینها، نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که این دو بازیکن حاضر نیستند، یوروی اروپا را با ریال عوض کنند. به نظر هم نمی رسد که علی خطیر پیشنهاد جذب این دو بازیکن را به نکونام داده باشد. خود نکونام هم می داند که نه تنها این دو بازیکن، بلکه دیگر لژیونرها، حاضر به ترک کشوری که در آن بازی می کنند، نیستند. 

نکونام در ادامه صحبتهایش هم همین نکته را تایید کرده که که گفته اول فصل با این دو بازیکن صحبت کرده و آن‌ها تمایلی به بازگشت به فوتبال ایران نشان نداده‌اند.

احتمالا نکونام به خطیر گفته می تواند با این دو بازیکن صحبت کند و علی خطیر هم حتما گفته که با این دو بازیکن صحبت کن اما هر دو طرف هم می دانستند که جهانبخش و قلی زاده، ایران بیا نیستند. 

استقلال هنوز لیست خروجی ندارد، سقف قرارداد هم مانع از این است که بشود قراردادهای اینچنینی بست و اینکه قراردادهای سنگین فصل گذشته استقلال، سقف این تیم را پر کرده است. به همین دلیل هم استقلال نمی تواند به راحتی بازیکنانی، مثل اورونوف ازبکستانی یا آن بازیکن اسپانیایی که مدنظر نکونام بوده است را بگیرد. 

1997