گزارش ویژه/ سرنوشت عجیب خارجی‌‌های استقلال؛ یامگا سومین نفر است

گزارش ویژه/ سرنوشت عجیب خارجی‌‌های استقلال؛ یامگا سومین نفر است

پایگاه خبری فوتبالی– هواداران استقلال نگران وضعیت ستاره خارجی تیم‌‌شان هستند. چرا که قبلا برای دیگر خارجی‌های این تیم هم اتفاق خوبی نیفتاده است

به گزارش فوتبالی، مصدومیت کوین یامگا از ناحیه صورت و چشم یکی از تلخ‌ترین خبرها برای هواداران استقلال بود. در ابتدا این مصدومیت چندان جدی به نظر نمی‌رسید اما تا امرز 3 عمل جراحی روی چشم او انجام شده و قرار است یک عمل دیگر هم انجام شود.

برخی شایعات حکایت از این دارد که یامگا کل فصل را از دست داده است. برخی دیگر منابع خبری معتقدند یامگا حداقل 3 ماه از مسابقات دور خواهد بود. اما برای هواداران استقلال مهم‌تر از هر چیزی بازگشت سلامتیِ یامگا است. حتی اگر بیشتر هم طول بکشد

نگرانی درباره یامگا را استقلالی‌ها با همه وجودشان حس می‌کنند. آنها تجربه‌های تلخی از چند بازیکن خارجی در تیم‌‌شان دارند. یک بازیکن استقلال چند سال بعد از ترک این تیم در تصادف درگذشت و یک نفر دیگر در حین مسابقه چنان مصدوم شد که توان حرکت پاهایش را از دست داد!

جی لوید ساموئل وقتی 30 سالش بود از کاردیف سیتی به استقلال آمد. در 3 سال 60 بار برای استقلال بازی کرد و علیرغم این که هافبک دفاعی بود 4 گل برای این تیم زد. بعد هم به پیکان رفت.

اما در 37 سالگی ناگهان خبر شوکه کننده‌ای منتشر شد. او که پس از حضور در مدرسه فرزندش در حال بازگشت به منزلش در چشایر انگلیس بود با خودرویش تصادف کرد و جانش را از دست داد.

نفر بعدی لئاندرو پادووانی مدافع برزیلی اسبق استقلال است. مدافعی که در سال 1396 در یک برخورد شدید اما ناخواسته با آرمین سهرابیان مصدوم شد. این بازیکن روز پنجم اسفند ماه سال ۹۶ در جریان بازی فولاد با استقلال در اهواز که ۵ روز قبل از بازی با پرسپولیس برگزار شد، در جریان یک صحنه به صورت کاملاً غیر عمدی و تصادفی با پادووانی برخورد کرد و مدافع برزیلی استقلال به واسطه همان اتفاق از فوتبال و زندگی عادی محروم شد.

حالا یامگا هم به شکلی جدی مصدوم شده است و وضعیت چندان مطلوبی ندارد. با پیشینه‌ای که از ساموئل و پادووانی در ذهن هواداران استقلال مانده است آنها حالا نگران یامگا هم هستند.

گزارش از سالار علیخواه

1359