فاز هجومی درخشان تیم ملی؛ گل می‌روید

فاز هجومی درخشان تیم ملی؛ گل می‌روید

پایگاه خبری فوتبالی- تعریفی که از تیم ملی پیش از شروع جام ملتها انجام می‌شد، احتمالا درست‌ترین و دقیق‌ترین گزاره برای توصیف تیمی بود که امیر قلعه‌نویی با خودش به قطر برد: مجموعه‌ای که فاز هجومی‌اش این توان را دارد که دروازه هر تیمی را باز کند. زدن 7 گل در 3 بازی این مصداق را تایید می‌کند.

به گزارش فوتبالی، زنجیره‌ای که با سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، مهدی قایدی، مهدی طارمی، سردار آزمون و کریم انصاری‌فرد تشکیل شده در مرحله گروهی، نیشش را در بدن فلسطین، هنگ‌کنگ و امارات فرو کرد. خیال قلعه‌نویی برای بازیهای حذفی هم راحت است چراکه حالا به جز این نفرات، می‌تواند روی علی قلی‌زاده هم حساب کند و البته محمد محبی، شهریار مغانلو و رضا اسدی را هم دارد.

* فلسطین

تیم ملی بازی را با نتیجه 4 یک برد ولی این گلها با چه فعل و انفعالی زده شدند؟ سامان قدوس، سازنده 2 گل ابتدایی بود؛ کریم انصاری‌فرد، گل اول‌مان را زد؛ مهدی قایدی هم روی پاس علیرضا جهانبخش موفق شد گل بزند؛ سردار آزمون هم تنها 7 دقیقه بعد از ورود به زمین دروازه رقیب را باز کرد. فقط زننده گل دوم یعنی شجاع خلیل‌زاده جایی در زنجیره درخشان هجومی‌مان نداشت.

* هنگ کنگ

تک گل بازی را چه کسی زد؟ مهدی قایدی یعنی بازیکنی که روی خط طولی سمت چپ و در فاز هجومی بازی می‌کند. سازنده گل در این بازی، میلاد محمدی بود که عضوی از تیم هجومی نبود.

* امارات

و بازگشت زوج درخشان آزمون و طارمی؛ اولی، سازنده هر دو گل تیم ملی بود و دومی، زننده هر 2 گل. و حالا آنها بالاتر از زوج علی دایی و خداداد عزیزی و علی دایی و علی کریمی، در گلسازی و گلزنی برای هم در صدر قرار دارند.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی