سرمربی قهرمان جام ملت‌ها؛ مردی ناشناخته از بارسلون

سرمربی قهرمان جام ملت‌ها؛ مردی ناشناخته از بارسلون

پایگاه خبری فوتبالی - قهرمانی با قطر بزرگترین دستاورد سرمربی اسپانیایی این تیم در طول حیات مربیگری وی محسوب می‌شود.

به گزارش فوتبالی، قطر در تصمیمی شجاعانه و بحث‌برانگیز در آستانه آغاز جام ملت‌های آسیا، کارلوس کی‌روش سرمربی پرتغالی خود را برکنار کرده و تینتین مارکز را به عنوان یک سرمربی ناشناخته که سابقه حضور در تیم‌های بزرگی را نداشت، روی نیمکت خود قرار داد.

مارکز ۶۲ ساله که متولد شهر بارسلون اسپانیاست توانست پاسخ این اعتماد عنابی‌پوشان را به بهترین شکل ممکن داده و از بهترین فرصت سرمربیگری که نصیب وی شده بود، نهایت بهره را برده و به اولین افتخار بزرگ حیات فوتبالی خود برسد.

مارکز که در دوران فوتبالش یک مهاجم نوک نه‌چندان مطرح بوده، دوران مربیگری خود را از سال ۱۹۹۷ و در تیمی از رده‌های پایین فوتبال اسپانیا به اسم CE Europa آغاز کرده است. وی پس از یک سال حضور در این تیم، به اسپانیول رفت و حضور در تیم‌های مختلف رده پایه این باشگاه را تجربه کرده و در نهایت پس از اینکه مدتی دستیار سرمربی در تیم بزرگسالان بود، به عنوان سرمربی اسپانیول انتخاب شد.

کاستیون اسپانیا، یوپن بلژیک، سنت ترویدن و الوکره دیگر تیم‌هایی بوده که مارکز به عنوان سرمربی روی نیمکت آن‌ها نشسته و جالب اینکه بدانید سرمربی قهرمان جام ملت‌ها به مدت دو سال هم به عنوان هماهنگ‌کننده ورزشی در تیم ملی عراق کار کرده است.

حالا تینتین مارکز با این رزومه سطح پایین توانسته در فرصتی که برای وی به عنوان سرمربی قطر ایجاد شد، به مقام قهرمانی برسد و نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد تا فدراسیون فوتبال قطر از این تصمیم پرریسک و شجاعانه بهترین بهره ممکن را برده باشد.

1997