عبدالکریم حسن و سقف بودجه پرسپولیس؛ نبیل قربانی می‌شود؟

عبدالکریم حسن و سقف بودجه پرسپولیس؛ نبیل قربانی می‌شود؟

پایگاه خبری فوتبالی – به نظر می‌رسد باید عبدالکریم حسن مدافع چپ قطری را باید اولین خرید پرسپولیس در نقل و انتقالات نیم‌فصل بدانیم. 

به گزارش فوتبالی، یکی از عجیب‌ترین خبرهای نقل و انتقالات زمستانی که از حدود 10 روز پیش در رسانه‌های ایران منتشر شد احتمال انتقال عبدالکریم حسن به پرسپولیس بود.

عبدالکریم حسن با سوابق درخشان در باشگاه السد و تیم ملی قطر و همچنین انتخاب به عنوان مرد سال آسیا در آسیا 2018 یک گزینه غیر معمول برای فوتبال ایران بود. چرا که کمتر پیش آمده فوتبالیست‌هایی از کشورهایی مثل قطر، عربستان و امارات به لیگ ایران بیایند.

برای همین هم در ابتدا خیلی‌ها این خبر را جدی نگرفتند. اما ظاهرا ماجرا کاملا جدی است و این بازیکن قرار است روز یکشنبه به تهران بیاید تا در مراسم معارفه رسمی شرکت کند و پس از آن به تمرین پرسپولیس برود.

الان سوال مهم درباره عبدالکریم حسن مساله مبلغ قرارداد اوست. به هر حال علاوه بر این که او بازیکن سال آسیا بوده و باید قیمت بالایی داشته باشد مساله سقف بودجه پرسپولیس هم مطرح است.

نکته اول این است که عبدالکریم الان او 30 ساله است و قیمتش در بازار هر سال در حال پایین آمدن است. آخرین انتقال او از السد به الجهرا کویت با مبلغ 750 هزار دلار انجام شد که البته قرضی هم بود.

قیمت او در سایت ترانسفرمارکت 650 هزار دلار قید شده است. اما بر اساس اطلاعاتی که به فوتبالی رسیده است او با باشگاه پرسپولیس برای یک قرارداد یک سال و نیمه و به ارزش 750 هزار دلار به توافق رسیده است. 250 هزار دلار برای نیم فصل لیگ بیست و سوم و 500 هزار دلار برای فصل آینده.

حالا این پرسش مطرح است که پرسپولیس چطور می‌خواهد قرارداد این بازیکن را ثبت کند. چون سقف بودجه پرسپولیس کاملا پر است. البته که با رفتن یحیی گل‌محمدی بودجه پرسپولیس کمی جا دارد اما این فضا در خوش‌بینانه‌ترین حالت فقط به مربی جدید اختصاص پیدا می‌کند.

شنیده می‌شود یکی از گزینه‌های پرسپولیس برای ثبت قرارداد حسن خارج کردن نام نبیل باهویی است. مهاجمی که چند هفته پس از شروع فصل به پرسپولیس آمد اما نتوانست انتظارات را برآورده کند.

به هر حال ثبت قرارداد عبدالکریم حسن نیازمند این است که در بودجه فضای لازم ایجاد شود. رضا درویش مدیر عامل پرسپولیس یک بار از روی عصبانیت گفته بود که دیگر کاری به سقف قرارداد ندارد و هر بازیکنی را که لازم باشد جذب می‌کند. اما این فقط یک تهدید و او نمی‌تواند چنین کاری را انجام بدهد.

فعلا محتمل‌ترین گزینه همین نبیل باهویی است. کنار گذاشتن او اصلا کار سختی نیست. چون از یک طرف آنقدر خوب نبود که نشود او را کنار گذاشت و از طرف دیگر قرارداد او چنین اجازه‌ای را به پرسپولیس می‌دهد.

1359