صداوسیما حق پخش جام ملت های آسیا را خریداری کرده است

صداوسیما حق پخش جام ملت های آسیا را خریداری کرده است

پایگاه خبری فوتبالی- صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران حق پخش بازی‌های جام ملت‌های آسیا را خریداری کرده است.

به گزارش فوتبالی، شب گذشته نخستین دیدار جام ملت‌های آسیا بین تیم‌های قطر و لبنان در دوحه قطر برگزار شد و میزبان توانست با 3 گل و شکست لبنان قدم اول این بازی‌ها را محکم بردارد.

پخش این بازی از شبکه 3 سیما حاشیه‌هایی هم در پی داشت که شائبه‌هایی را در مورد عدم خرید حق پخش این بازی‌ها از سوی صدا و سیما و شبکه سه به میان آورد.

به طور معمول و طبق روال همیشگی صدا و سیما از مدتها قبل از هر تورنومنت یا اتفاق فوتبالی اقدام به خرید حق پخش آن از کنفدراسیون فوتبال آسیا، AFC، می‌کند.

اطلاعات خبرنگار فارس نشان می‌دهد لیگ قهرمانان آسیا هم از این قاعده مستثنی نیست و حق پخش آن هم از قبل توسط صدا و سیما خریداری شده است.

سند نخست این مدعا هم صادر شدن کارت خبرنگاری برای محمدرضا احمدی، گزارشگر این بازی‌ها است که وی هم اکنون در قطر حضور داشته و این مسابقات فوتبال را به صورت زنده از محل برگزاری این بازی‌ها گزارش می‌کند.

یکی دیگر از مستندات این مدعا هم این است که شبکه 3 با کیفیت بالا بازی‌های لیگ مذکور را پخش می‌کند و حتی بعضی از بازی‌ها با کیفیت 4K نیز از شبکه فراتر پخش می‌شود که فقط طرف‌هایی که حق پخش بازی‌ها را خریداری کرده‌اند، شرایط بهره‌گیری از چنین امکانی را دارند که فرصت کم نظیری را برای مخاطبان برای تماشای هر چه بهتر بازی‌ها فراهم می‌کنند.

در ماجرای اتفاق دیشب که صدای یک گزارشگر انگلیسی زبان در پس صدای گزارشگر شبکه 3 سیما پخش شد باید گفت که در دقایق ابتدایی پخش بازی، شبکه 3، با یک اختلال چند دقیقه‌ای مواجه شده و مجبور شد برای لحظاتی تصاویر را از یک منبع دیگر برای بینندگان پخش کند که خوشبختانه این اختلال بعد از چند دقیقه برطرف شد و ادامه بازی با تصاویر با کیفیت بالا و بدون وجود صدای پیش زمینه و با گزارش مستقیم محمدرضا احمدی در اختیار مخاطبان قرار گرفت.

2636