واکنش ها به گزارش محمدرضا احمدی پس از بازی ایران و قطر؛ چرا برد را کم اهمیت جلوه داد؟

واکنش ها به گزارش محمدرضا احمدی پس از بازی ایران و قطر؛ چرا برد را کم اهمیت جلوه داد؟

پایگاه خبری فوتبالی– گزارش محمدرضا احمدی، گزارشگر سرشناس شبکه سه در بازی ایران و قطر، باعث شد تا پس از پایان بازی، این گزارش، بازتابهای زیادی داشته باشد.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی در بازی با قطر خیلی بهتر از بازی با اردن بود اما گزارش دو مسابقه تفاوت زیادی با هم نداشت.

شب گذشته و در جریان پخش مستقیم بازی تیم‌های ملی ایران و قطر در فینال تورنمنت چهارجانبه اردن اتفاق عجیبی افتاد. محمدرضا احمدی گزارشگر این مسابقه بود اما گزارش او واکنش‌های متفاوتی را در رسانه‌ها به دنبال داشته است. تیم ملی ایران در بازی اول مقابل اردن اصلا نمایش خوبی نداشت و به همین دلیل پس از بازی، علیرغم بردی که با نتیجه خوب هم به دست آمد اما از تیم ملی و نوع بازی‌اش انتقادات زیادی شد.

اما در بازی مقابل قطر به ویژه در نیمه دوم، تیم ملی خوب بازی کرد و ضمن زدن 4 گل خوب به قطر، فرصت چندانی هم به این تیم برای زدن گل نداد. نکته اما این بود که احمدی به عنوان گزارشگر بازی، نگاه چندان مثبتی به این بازی هم نداشت.

نحوه گزارش احمدی البته موافقانی هم داشته است. مثلا خیلی‌‌ها معتقدند تیم ملی قطر اصلا در حد و اندازه خودش ظاهر نشد و پیروزی مقابل این تیم خیلی هم ارزش افتخار و غرور نداشت. این عده معتقدند در جام ملت‌های آسیا با سطح دیگری از تیم‌‌ها مواجه می‌شویم و نباید فکر کنیم با حریفانی از جنس قطرِ دیشب روبرو خواهیم شد.

اما باز هم به نظر می‌رسد احمدی در کم‌اهمیت جلوه دادن برد تیم ملی زیاده‌روی کرده است. مثلا خبرگزاری ایلنا، نحوه گزارش احمدی در این مسابقه را در راستای جنگی که اخیرا بین فدراسیون فوتبال و برنامه‌های ورزشی صدا و سیما و به خصوص شبکه سه سیما در گرفته است ارزیابی کرد.

ایلنا در مطلبی که در این باره منتشر کرده نوشته است: «شامگاه سه شنبه 25 مهر ماه ودر جریان مسابقه ایران و قطر هم شاهد بیان جملات تخریب کننده و منفی زیادی علیه تیم ملی و فوتبال ایران بودیم. اوج این کج سلیقگی و تخریب‌ها از سوی گزارشگر مسابقه زمانی رخ داد که تیم ملی ایران گل سوم را به قطر زد و آقای گزارشگر به جای بیان خوشحالی و اقتدار تیم ملی از پیروزی پرگل برابر حریف، به شکست سنگین تیم ملی مقابل انگلیس در جام جهانی سال گذشته اشاره کرد و گفت هنوز کی‌روش به 6 گلی که مقابل انگلیس خوردیم نرسیده است‌

در ادامه مطلب ایلنا آمده است:«وی البته در دیگر دقایق مسابقه هم بارها به ناکامی‌های تیم ملی در ادوار مختلف اشاره کرد و شکست ایران مقابل ژاپن در جام ملت‌ها را برای بینندگان میلیونی یادآوری کرد. آن هم در حالی که تیم ملی با ارایه یک فوتبال برتر توانسته بود تیم قطر که میزبان جام جهانی و جام ملت‌های آسیاست را شکست بدهد. قطری که هزینه‌های میلیون دلاری برای آماده سازی تیمش و همچنین جذب کارلوس کی روش سرمربی سابق تیم ملی ایران انجام داده است

شاید احمدی اگر به صورت دیگری از تیم ملی انتقاد می کرد و سبک متفاوتی را برمی گزید، اینطور از سوی خبرگزاریها به او حمله نمی شد اما به دلیل جنگ رسانه‌ای که بین فدراسیون فوتبال و صدا و سیما به وجود آمده است فعلا هر جمله‌ای از سوی طرفین می‌تواند واکنش‌برانگیز باشد

1359