گزارش ویژه/ درباره ادعاهای درویش که اشتباه از آب درآمد؛ چرا این همه تناقض؟

گزارش ویژه/ درباره ادعاهای درویش که اشتباه از آب درآمد؛ چرا این همه تناقض؟

پایگاه خبری فوتبالی– چیزی که مشخص است این است که رضا درویش اعتماد هواداران پرسپولیس را از دست داده‌ است.

به گزارش فوتبالی، بعد از گذشت دو سال از شروع کار در پرسپولیس، رضا درویش در دشوارترین روزهای مدیریتش قرار دارد. یحیی گل‌محمدی از پرسپولیس رفته است و هواداران امید چندانی به بازگشت برانکو ایوانکوویچ ندارند.

بخش زیادی از ناامیدی هواداران پرسپولیس البته به عملکرد درویش مربوط می‌شود. مدیر عامل پرسپولیس در چند ماه اخیر اعتماد جبهه بزرگی از پرسپولیسی‌ها را از دست داده است و این به دلیل تناقض‌هایی است که در سخنان او دیده می‌شود.

این تناقض‌ها در مورد اتفاقات مهمی روی داده است و عجیب این که درویش همچنان به این روند ادامه می‌دهد. برای همین هم وقتی درویش می‌گوید باشگاه همچنان به دنبال مذاکره با برانکو است کمتر کسی از طرفداران پرسپولیس باور می‌کند. بد نیست چند نمونه از تناقض‌های عجیب او را مرور می‌کنیم.

مورد آقا کریم

پرسپولیس بعد از 9 سال، این فصل را بدون کریم باقری شروع کرد. این اتفاق از همان ابتدا با واکنش و انتقاد تند هواداران پرسپولیس مواجه شد. از مدیران باشگاه کسی نمی‌گفت دلیل این قطع همکاری چه بوده است. بالاخره درویش در روز 23 مهر گفت: « آقای باقری خودشان تمایل آنچنانی به ادامه کار نداشتند، کما اینکه می‌بینید هنوز هم کار نمی‌کنند و جایی نیستند.» اما کریم خودش چند ساعت بعد به حرف‌های درویش واکنش نشان داد و گفت: «آقای درویش حقیقت را بگوید. دروغ گفتن اصلاً خوب نیست. من قراردادی با باشگاه نداشتم. به چه کسی گفتم که نمی‌خواهم در پرسپولیس کار کنم که خودم خبر ندارم؟ من هیچ وقت نگفتم تمایلی به ماندن ندارم و فکر می‌کنم مردم خودشان به همه چیز آگاه هستند و همه مسائل را می‌دانند. لطفاً به مردم دروغ نگویید

بالاخره حال یحیی مساعد است یا نه؟

اوایل همین هفته بود که باشگاه ظاهرا پیگیر مذاکره با یحیی گل‌محمدی و بازگرداندن او به نیمکت پرسپولیس بود. روز 16 دی درویش در این باره به خبرنگاران گفت: «امروز هم که با ایشان صحبت کردم علی‌الظاهر احوالات‌شان مساعد نیست برای مربیگری.» فردای آن روز مصاحبه یحیی با یکی از روزنامه‌ها منتشر شد که در آن یحیی گفته بود: «از لحاظ روحی حالم بسیار خوب و مساعد است ولی متأسفانه شرایط همکاری برای ماندن فراهم نیست.» درویش که ادعایش نقض شده بود فردای آن روز گفت: «ماشاالله حال گل‌محمدی خیلی خوب است و من هیچ وقت او را به این سرحالی ندیده بودم. من هیچ وقت چنین چیزی نگفتم، منظور من این بود که شرایط ادامه همکاری با پرسپولیس را ندارد و صلاح دیده است که استراحت کند.» درویش سعی کرد بگوید حرفی که زده با حرف‌های یحیی یکی بوده اما اگر واقعا این طور بود آیا یحیی واکنش نشان می‌داد؟

قصه‌های مهاجم فراری

در هفته‌های پایانی نیم‌فصل ماجرای بازگشت یورگن لوکادیا به پرسپولیس جدی‌تر از قبل مطرح شد. به خصوص بعد از این که هم رضا درویش و هم یحیی گل‌محمدی گفتند از این اتفاق استقبال می‌کنند. درویش در روز 8 دی گفت: «ما پیشنهاد دادیم و در انتظار پاسخ وی هستیم. یحیی گل محمدی هم تایید کردند و گفتند اگر ایشان (لوکادیا) شرایط پرسپولیس را بپذیرد، مشکلی برای این انتقال نخواهیم داشت. ما پیشنهاد دادیم و منتظر پاسخ او هستیم.» اما یک هفته بعد مدیر عامل پرسپولیس مذاکره را به طور کلی رد کرد و گفت: «اصلا قرار نبود بیاید. این مسائل در فضای مجازی مطرح می‌شد. وقتی قرار نبود بیاید دیگر نمی‌شد مذاکره کنیم.» البته که درویش گفت با مدیر برنامه‌های این بازیکن صحبت‌‌هایی شد اما واقعا این حجم از تناقض در چند روز باورنکردنی است.

دردسر سقف بودجه

رضا درویش هفته گذشته در چند مصاحبه به صورت علنی و رسمی اعلام کرد که پرسپولیس دیگر قانون سقف بودجه را رعایت نخواهد کرد. نهایتش هم این است که 3 یا 4 امتیاز از پرسپولیس کسر می‌کنند. این اتفاق بعد از آن رخ داد که کمیته استیناف، امتیازهای کسر شده از سپاهان و پرسپولیس را بازگرداند. اما کمتر از یک هفته بعد و وقتی صحبت از انتخاب مربی خارجی خوب به جای یحیی گل‌محمدی بود گفت: «مربی‌ای را انتخاب می‌کنیم که بر اساس سقف قرارداد بتوانیم از او استفاده کنیم

تناقض در حرف‌های درویش البته موارد بیشتری هم دارد اما ماجرای کریم برای هواداران پرسپولیس بسیار مهم و البته تلخ بود. 3 مورد دیگر هم در یک ماه اخیر رخ داده است!

1359