ماجرای برگزاری دربی 40 در زندان!

ماجرای برگزاری دربی 40 در زندان!

پایگاه خبری فوتبالی – ماجرای برگزاری دربی در زندان شهر بندرعباس چیست؟

به گزارش فوتبالی، یکی از عجیب‌ترین دربی‌های تاریخ فوتبال ایران، مربوط به دیداری است که 7 بهمن سال 73 برگزار شد. بعد از اتفاقاتی که در دربی شماره 39 رخ داد و منجر به اخراج و محرومیت چند بازیکن سرخابی شد، فدراسیون فوتبال در تصمیمی عجیب، بازی دو تیم را نه تنها به خارج از تهران برد بلکه آن را در زمین چمن یک زندان برگزار کرد.

نصرالله عبداللهی بازیکن و مربی و سرپرست اسبق استقلال، در بخشی از مصاحبه‌اش با خبرگزاری ایسنا، درباره آن بازی خاص گفته است:" فدراسیون قرار بود این کار را بکند. هر شهری که بروید هر دو طرف هوادار دارند و نمی‌توانند جلویش را بگیرند. گفتند یک جایی برویم که هوادار نباشد. باز اگر شهر بندرعباس هم می‌رفتند هوادار بود. گفتند در زندانِ آنجا باشد که زمین فوتبال داشت وگرنه بازیکنان با هم مساله‌ای نداشتند و دو تیم با یک هواپیما رفتیم که بازی کنیم. دائم درگیری بین هواداران مهم بود. بازیکنان زیاد مساله‌ای نداشتند.

عبداللهی در ادامه صحبتهایش پاسخ این سوال را داده که چرا بازی، بدون تماشاچی در تهران و در ورزشگاه آزادی برگزار نشد:" نمی‌توانستند چون خارج از فضای ورزشگاه درگیری ایجاد می‌شد. اداره فضای خارج از ورزشگاه همزمان با دربی سخت بود."

1997