گزارش تسنیم/ رونمایی از تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای که منجر به پیروزی کاوه رضایی در CAS شد

گزارش تسنیم/ رونمایی از تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای که منجر به پیروزی کاوه رضایی در CAS شد

پایگاه خبری فوتبالی- مفاد تفاهم‌نامه امضا شده بین دو باشگاه تراکتور، استقلال و کاوه رضایی نشان می‌دهد قرارداد این بازیکن با باشگاه تبریزی تنها به مدت نیم‌فصل اعتبار داشته است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از تسنیم، کاوه رضایی که در نیم‌فصل سال گذشته قرارداد خود با باشگاه تراکتور را به صورت یک طرفه فسخ کرده بود، پس از حدود یک سال کش‌و‌قوس در نهایت موفق شد رأی کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال درباره غیر قانونی تلقی شدن این فسخ قرارداد را در دادگاه عالی ورزش (CAS) نقض کند.

این بازیکن که نیم‌فصل دوم لیگ بیست‌و‌دوم را به دلیل شکایت باشگاه تراکتور و حکم کمیته وضعیت از دست داد،‌ در حالی اقدام به فسخ قرارداد با باشگاه تراکتور کرد که طبق توافق‌نامه‌ای سه جانبه بین کاوه رضایی، باشگاه تراکتور و باشگاه استقلال این بازیکن به صورت قرضی و به مدت نیم‌فصل راهی تبریز شده بود و بر همین اساس نیز جدایی او در نیم‌فصل کاملاً قانونی بوده است.

خبرنگار تسنیم به مفاد تفاهم‌نامه سه جانبه امضا شده بین باشگاه‌های استقلال، تراکتور و کاوه رضایی در ابتدای فصل بیست‌و‌دوم دست پیدا کرده که به شرح زیر است:

* بازیکن برای نیم فصل 1402-1401 لیگ برتر به صورت قرضی به باشگاه تراکتور تبریز منتقل می‌گردد.

* پرداخت کلیه حقوق،‌ مزایا و تعهدات مالی قراردادی بازیکن در نیم‌فصل مذکور به عهده باشگاه تراکتور تبریز است.

* آقای کاوه رضایی متعهد می‌گردد به محض انقضای مدت قرارداد قرضی حاضر به باشگاه استقلال برگردد و بازگشت خود را ظرف مدت 2 روز به صورت کتبی به باشگاه اعلام نماید. در صورت عدم ایفای تعهد موجود در این ماده، بازیکن ملزم پرداخت وجه التزام به مبلغ 25.000.000.000 می‌باشد و پس از پایان نیم‌فصل 1402-1401 در صورت عدم حضور وی در استقلال،‌ مطابق با مفاد قرارداد ایشان می‌بایست در کمیته انضباطی باشگاه و مراجع ذیربط پاسخگو باشد. 

* مقرر گردید مبلغ 10 میلیارد ریال از بابت انتقال قرضی، باشگاه تراکتور تبریز طی یک فرقه چک در وجه باشگاه استقلال صادر نماید و در صورت عدم وصول چک ظرف مدت یک هفت، باشگاه استقلال می‌تواند از طریق مراجع قانونی فدراسیون فوتبال تعیین وضعیت پیگیر مطالبات خود باشد و از انجام بازی‌های رسمی لیگ بازیکن نامبرده جلوگیری می‌شود.

این توافق‌نامه در ابتدای فصل بیست‌و‌دوم به امضای ایوب بهتاج مدیرعامل وقت تراکتور، مصطفی آجورلو مدیرعامل وقت استقلال و کاوه رضایی رسیده بود.

همچنین علاوه بر توافق‌نامه موجود،‌ در قرارداد کاوه رضایی با باشگاه تراکتور نیز صراحتاً اعلام شده است طبق توافق طرفین در صورت درخواست کاوه رضایی در خصوص صدور رضایت‌نامه در نیم‌فصل،‌ باشگاه متعهد می‌شود رضایت‌نامه بازیکن را بدون قید و شرط صادر نماید.

رضایی در نیم‌فصل سال گذشته لیگ برتر به دنبال آن بود تا به استقلال بازگردد و به همین دلیل قراردادش را با تراکتور به صورت یک‌طرفه فسخ کرد، اتفاقی که بلافاصله با اعتراض تبریزی‌ها مواجه شد و در نهایت کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال در تاریخ 20 بهمن ماه سال 1401 فسخ قرارداد رضایی با تراکتور را غیرقانونی دانست. اتفاقی که منجر شد کاوه رضایی پس از صدور این رأی، در نیم‌فصل دوم لیگ برتر نتواند برای تیمی به میدان برود و به همین دلیل از فدراسیون فوتبال، باشگاه استقلال و تراکتور به دادگاه عالی ورزش (CAS) شکایت کرد و در نهایت نیز موفق شد بر اساس همین مفاد تفاهم‌نامه سه جانبه و قرارداد خود، حکم صادر شده از سوی کمیته وضعیت را نقض کند.

7474