استقبال خوب هواداران استقلال از آقامحمدی؛ سه فینال آسیا در کارنامه عضو جدید هیات مدیره

استقبال خوب هواداران استقلال از آقامحمدی؛ سه فینال آسیا در کارنامه عضو جدید هیات مدیره

پایگاه خبری فوتبالی – علی آقامحمدی در سال‌های دور مدیر عامل باشگاه استقلال بوده و توانسته دوران موفقی را برای این تیم رقم بزند

به گزارش فوتبالی، امروز و در مجمع عمومی باشگاه استقلال که با حضور سهامداران این باشگاه برگزار شد تغییر مهمی در بدنه مدیریتی این باشگاه رخ داد. علیرضا خانی که عضو هیات مدیره بود و حسابی جنجال به پا کرد و علیه باشگاه استقلال افشاگری های حاشیه وار انجام می داد، رفت و به جای او علی آقامحمدی عضو هیات مدیره استقلال شد.

طرفداران امروزی و کم‌سن و سال‌تر استقلال شاید آقامحمدی را نشناسند اما آنها که قدیمی‌ترند علیِ آقامحمدی را خوب می‌شناسند. آقا محمدی از اواخر دهه 60 وارد مدیریت باشگاه استقلال شد و توانست با استقلال، به موفقیت‌های مهمی برسد.

در دوران نسبتا طولانی که آقامحمدی مدیر عامل یا عضو هیات مدیره باشگاه استقلال بود این تیم 3 بار به فینال جام باشگاه‌های آسیا رسید که در یکی از این فینال‌ها به پیروزی رسید و قهرمان آسیا شد و دو بار هم استقلال، بازی را در فینال باخت و به نایب قهرمانی، بسنده کرد.

آقا محمدی یک دوره نسبتا طولانی هم رییس اتحادیه فوتبال بود اما در این دوران دیگر مثل سابق درگیر مسائل مهم و روزمره فوتبال نبود. سابقه پروپیمان مدیریتی او باعث شده بود درگیری‌های دیگری هم داشته باشد.

حالا و پس از چند سال دوری از استقلال دوباره به این باشگاه برگشته است. او الان بیش از 70 سال سن دارد و شاید نتواند مثل دوره‌ قبلی حضورش در استقلال فعالیت سنگین و روزمره داشته باشد.

اما چیزی که باعث خوشحالی طرفداران استقلال از بازگشت این مدیر شده است سابقه مدیریتی او در بخش‌های مهم اداری کشور و همچنین ارتباطات گسترده‌‌‌ای است که با مراکز مهم تصمیم‌گیری کشور دارد.

آقامحمدی 3 دوره نماینده مجلس شورای اسلامی بوده است. ریاست كميته اقتصاد شورای عالی امنيت ملی را بر عهده داشته است. اما شاید مهم‌ترین فعالیتی که هواداران استقلال از او به یاد دارند فعالیتش در صدا و سیماست. او معاون سياسی رئيس سازمان صدا و سيما و قائم‌مقام رئيس‌ سازمان صدا و سيما بوده است.

آقامحمدی از سال 1385 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است. او در یکی دو دهه اخیر چندان خودش را درگیر مسائل نمی‌کرد اما از امروز هواداران استقلال از او توقع دارند بیشتر به باشگاه کمک کند.

او شاید نتواند در مسائل جزیی باشگاه دخالت داشته باشد اما حضورش قطعا در مسائل کلان باشگاه موثر است و می تواند به کمک علی خطیر مدیرعامل استقلال بیاید. تجربیات و ارتباطات منحصر به‌فرد آقامحمدی می‌تواند در حل مسائل و مشکلات استقلال که در سالیان اخیر لاینحل به نظر می‌رسید راهگشا باشد. او به عنوان مدیر قدیمی استقلال، رابطه خوبی هم با علی خطیر دارد و حالا با حضور او، مطمئنا، استقلال از نظر مدیریتی، تقویت خواهد شد. البته علی خطیر هم در زمینه آوردن اسپانسرها، فوق العاده کار کرده است. او علاوه بر رایتل، موبایل موسوی یا موبایل استقلال، هواپیمایی معراج، بیمه تعاون امروز با دو زیرمجموعه شرکت میهن، یعنی پانلا و آلینوس به توافق رسیده و گفته می شود قرار است با یک بانک هم به توافق برسد. استقلال 880 میلیارد تومان بدهی دارد و فعلا علی خطیر، قصد دارد، بدهی را صفر کند

1359