ادعای عجیب کفاشیان؛ کمیته استیناف همیشه مصلحتی رای می‌دهد

ادعای عجیب کفاشیان؛ کمیته استیناف همیشه مصلحتی رای می‌دهد

پایگاه خبری فوتبالی- واکنش‌ها به ماجرای بازگرداندن امتیازات سپاهان و پرسپولیس و شکسته شدن رای کمیته انضباطی توسط کمیته استیناف همچنان ادامه دارد.

به گزارش فوتبالی، هفته گذشته بود که کمیته استیناف طی یک رای جنجالی، امتیازاتی را که از تیم‌های سپاهان (4 امتیاز) و پرسپولیس (یک امتیاز) کسر شده بود به این تیم‌ها برگرداند و فقط جریمه‌های مالی را تایید کرد.

بعد از این اتفاق واکنش‌های تندی به این رای صورت گرفت. خیلی از تیم‌ها به این رای انتقاد کردند و به این که جریمه تیم‌های متخلف به این راحتی بخشیده شده است معترض بودند.

الان سوال همه اهالی فوتبال این است که چرا رای دو کمیته انضباطی و استیناف این قدر با هم تفاوت دارد؟ درک این مساله برای فوتبالدوستان ایرانی سخت است اما ظاهرا مدیران فوتبال از این مسائل تعجب نمی‌کنند

علی کفاشیان رئیس اسبق فدراسیون فوتبال ایران در گفت‌وگو با روزنامه جام جم در این باره صحبت کرده و به صورتی کاملا سربسته افشاگری کرده است. از آنجایی که او خودش سال‌ها رییس فدراسیون فوتبال بوده و با روند کار در ارکان قضایی این فدراسیون آشناست می‌شود حرف‌های او را جدی گرفت.

کفاشیان درباره دلیل شکسته شده رای کمیته انضباطی گفته است: «من یک چیزی را به شما سربسته بگویم. همیشه کمیته استیناف یک سری مصلحت را در نظر می‌گیرد و رای می‌دهد. همیشه مصلحت بوده. دو سه موضوع مطرح می‌شود که جای بحث دارد. بعضی انتقاد می‌کنند که مگر می‌شود این قدر بین رای کمیته اخلاق و استیناف تفاوت باشد؟ معتقدم اگر استیناف زودتر رای می‌داد بهتر بود و شاید این حواشی هم کمتر می‌شد. کلا یک مصلحتی در کار بوده! من فقط همان کد را به شما می‌دهم که مصلحتی بوده. حالا شما تا آخرش را بروید.» 

دیشب هم رضا درویش مدیر عامل باشگاه پرسپولیس که به صورت تلفنی با برنامه فوتبال برتر حرف می‌زد خطاب به منصور قنبرزاده نایب ریس فدراسیون فوتبال که در استودیوی این برنامه نشسته بود گفت: «اگر فشاری روی کمیته استیناف بوده صادقانه بگویید.» اما قنبرزاده این مساله را رد کرد.

صحبت‌های کوتاه و سربسته کفاشیان با روزنامه جام جم اما دوباره سوظن‌‌ها را در این باره تقویت کرده است. این که مصلحت چیست و توسط چه کسی و چطور تشخیص داده می‌شود.

1359