گزارش ویژه؛ معامله بزرگ وزارت ورزش و شهرداری/خداحافظی با ورزشگاه تختی؟

گزارش ویژه؛ معامله بزرگ وزارت ورزش و شهرداری/خداحافظی با ورزشگاه تختی؟

پایگاه خبری فوتبالی- یکی از بزرگترین تهاترهای تاریخ ورزش ایران بین وزارت ورزش و شهرداری تهران انجام شد و حالا دیگر ورزشگاه قدیمی شرق تهران، در تملک وزارت ورزش و جوانان نیست و شاید دیگر خبری از ورزشگاه تختی نباشد.

به گزارش فوتبالی، در دویست و پنجمین جلسه شورای شهر تهران، با ۱۵ رأی موافق اعضای شورای شهر تهران، تهاتر هفت ملک متعلق به شهرداری تهران به ارزش سه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان با ورزشگاه تختی متعلق به وزارت ورزش و جوانان به تصویب رسید.

درخواست شهرداری برای تحت تملک گرفتن ورزشگاه تختی، در راستای اجرای طرح‌های ترافیکی و توسعه شبکه حمل و نقل شهری تکمیل بزرگراه شهید شوشتری و توسعه خط هفت متروی تهران بود که تخریب بخشی از ورزشگاه تختی یا تمام آن را هم محتمل خواهد کرد.

نکته جالب اینکه دو مجموعه ورزشی شهید کاظمی و امام رضا (ع) که درباره مالکیت شهرداری یا 2 باشگاه پرسپولیس و استقلال بر آنها، تعارض وجود داشت در این لیست قرار گرفته اند و این یعنی حالا مالک اصلی‌شان، وزارت ورزش و جوانان است. ورزشگاه شهید باکری، ورزشگاه کن، ورزشگاه شهدای تاکسیرانی، ورزشگاه دروازه شمیران و یک ورزشگاه سوارکاری در 3راه تهران‌پارس، 5مجموعه دیگری هستند که شهرداری برای تملک ورزشگاه تختی به وزارت ورزش و جوانان واگذار کرد.

نکته جالب اینکه قرار بود ورزشگاه تختی با طی مراحل لازم، وارد سیکل میزبانی بازیهای لیگ برتر شود ولی حالا با این تهاتر، عملا دیگر خبری از این ورزشگاه در دایره اماکن زیرنظر وزارت ورزش و جوانان نیست و این یعنی وداع با ورزشگاه قدیمی و زیبای تهران.

4326