ترکیبی که فرگوسن برای آخرین بار با آن قهرمان لیگ برتر انگلیس شد

ترکیبی که فرگوسن برای آخرین بار با آن قهرمان لیگ برتر انگلیس شد

پایگاه خبری فوتبالی - سر الکس فرگوسن در دوران مربیگری اش، 27 سال سرمربی منچستریونایتد بود و در این سال ها 13 بار موفق شد قهرمان رقابت های لیگ برتر انگلیس شود.

به گزارش فوتبالی ، فرگوسن از سال 1986 تا سال 2013 میلادی سرمربی منچستر یونایتد بود و در سال 2013 به طور کامل از دنیای مربیگری خداحافظی کرد و هدایت منچستر یونایتد را کنار گذاشت.

آخرین فصلی که سر الکس فرگوسن مربیگری کرد، فصل 2012/13 بود. منچستر یونایتد در آن فصل از رقابت ها موفق شد قهرمان رقابت های لیگ برتر انگلیس شود و جام قهرمانی را بالای سر ببرد. در واقع آن قهرمانی آخرین قهرمانی فرگوسن در لیگ برتر انگلیس بود و جالب این جا است که آخرین قهرمانی منچستر یونایتد در لیگ برتر انگلیس تا به امروز نیز بوده است.

نکته جالبی که درباره آن قهرمانی وجود دارد، ترکیب منچستر یونایتد در آن فصل است. شیاطین سرخ یک تیم یک‌دست داشتند و نمی توان بازیکن فوق ستاره ای در آن تیم پیدا کرد. شاید بازیکنانی مثل وین رونی، دنی ولبک، اشلی یانگ و نانی ستاره های آن تیم بودند اما فرگوسن با همین ترکیب قهرمانی در لیگ برتر انگلیس را تجربه کرد. چنین ترکیبی اگر به شخصی مثل اریک تن هاگ داده شود ممکن است فاجعه آفرین شود اما فرگوسن با همین ترکیب قهرمان لیگ برتر انگلیس می شد!

روز گذشته تولد سر الکس فرگوسن بود و او 82 ساله شد.

1471