دومین مورد مشکوک در یک نیمه؛ پنالتیِ استقلال پنالتی بود؟

دومین مورد مشکوک در یک نیمه؛ پنالتیِ استقلال پنالتی بود؟

پایگاه خبری فوتبالی – استقلال با پنالتی کوین یامگا توانست در همان نیمه اول گل مساوی را به گل‌گهر سیرجان بزند.

به گزارش فوتبالی، استقلال که در دقیقه بیستمِ بازی با گل‌گهر در سیرجان با گل مسیح زاهدی عقب افتاده بود توانست این گل را جبران کند و در پایان نیمه اول با تساوی به رختکن برود.

در آخرین لحظات نیمه اول پیام حیدری که داوری مسابقه را بر عهده داشت برخورد توپ به دست ابوالفضل رزاق‌پور را هند و پنالتی تشخیص داد. کوین یامگا پشت توپ ایستاد و پنالتی را بر خلاف جهت شیرجه محمدرضا اخباری تبدیل به گل مساوی کرد.

اما همان طور که گل تیمِ گل‌گهر به شدت مشکوک به آفساید بود و مورد اعتراض باشگاه استقلال هم قرار گرفت اعلام پنالتی برای استقلال هم با اعتراض بازیکنان تیمِ سیرجانی مواجه شد.

مرور صحنه آهسته نشان می‌دهد توپ در شرایطی به دست راست رزاق‌پور برخورد کرده است که دست این بازیکن کامل بسته بود و اگر دست رزاق‌پور پایین بود توپ به شکم او برخورد می‌کرد. البته در تصاویر انگار توپ به دست چپ مدافع هم سایشی دارد. در هر حال این پنالتی وی ای آری بود.

اما به هر حال با سوت داور و تایید کمک‌داور این صحنه پنالتی تشخیص داده شد و منجر به گل تساوی استقلال شد. این دومین تصمیم جنجالی پیام حیدری در یک نیمه بود و باعث شد بعد از استقلال، گل‌گهر هم به داوری اعتراض کند.

باشگاه گل‌گهر هم برای علنی کردن اعتراضش خیلی صبر نکرد و بعد از پایان نیمه اول با انتشار یک پوستر اعتراضی نوشت: «فاجعه داوری به نفع استقلال در بازی‌های مقابل گل‌گهر باز هم ادامه یافت و این ‌بار شاهکار کمک‌داور و داور مسابقه، صحنه‌ای که مشخص بود پنالتی نیست را به استقلال هدیه کردند. این چه فوتبالی است که یک هفته و فقط در یک مسابقه VAR دارد و مسابقات دیگر ندارند. چرا استقلال یک بار از وجود VAR باید نفع ببرد و هفته دیگر از عدم وجود آن. آقایان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال، یا عدالت را به فوتبال ایران برگردانید یا این لیگ را تعطیل کنید.» 

1359