بررسی گل اول گل گهر؛ آفساید بود

بررسی گل اول گل گهر؛ آفساید بود

پایگاه خبری فوتبالی– نیمه اول بازی تیم‌های گل‌گهر و استقلال با تساوی یک بر یک تمام شد.

به گزارش فوتبالی، در نیمه نخست بازی گل‌گهر سیرجان و استقلال از هفته چهاردهم لیگ برتر که در سیرجان برگزار می‌شود تیم میزبان در دقیقه 20 و با ضربه سر مسیح زاهدی به گل رسید.

در این صحنه گل‌گهر صاحب یک ضربه ایستگاهی در سمت راست زمین شده بود. ابوالفضل رزاق پور توپ را با ضربه پای چپ روی دروازه استقلال سانتر کرد. توپ به تیر دورتر رسید و مسیح زاهدی که از یارگیری مهدی مهدی‌پور فرار کرده بود با ضربه سر دروازه سید حسین حسینی را باز کرد.

در نگاه اول، صحنه کمی مشکوک به آفساید به نظر می‌رسید. اما با پخش صحنه آهسته و بررسی صحنه‌های فریز شده این تردید که گلِ تیم سیرجانی در موقعیت آفساید به ثمر رسیده بیشتر شد.

در صحنه آهسته به نظر می‌رسید حداقل 3 یا 4 بازیکن گل‌گهر در موقعیت آفساید هستند که یکی از آنها هم مسیح زاهدی بود. اما نه کمک داور پرچم زد و نه داور صحنه را آفساید تشخیص داد. البته که در مورد آفساید، نظر اصلی را کمک داور می‌دهد.

رسانه رسمی باشگاه استقلال هم 15 دقیقه بعد از این گل و قبل از این که نیمه اول به پایان برسد، تصویر فریز شده لحظه ارسال رزاق‌پور را منتشر کرد و نوشت: «تصویر فریز شده در لحظه ارسال توپ، نشان می‌دهد که زننده گل تیم گل‌گهر، در موقعیت آفساید قرار داشته است و می‌بایست کمک‌داور این گل را مردود اعلام می‌کرد

کمتر از دو هفته پیش بود که دربی با استفاده از سیستم VAR برگزار شد و با این حال جنجال‌های داوریِ زیادی داشت. امروز هم این اتفاق نشان داد VAR تبدیل به یک نیازِ غیر قابل انکار در فوتبال باشگاهیِ ایران شده است.

1359