گزارش ویژه/ بررسی حقوقی اتهام جعل به خطیر و سمیعی؛ اشتباه زدی جنابِ خانی!

گزارش ویژه/ بررسی حقوقی اتهام جعل به خطیر و سمیعی؛ اشتباه زدی جنابِ خانی!

پایگاه خبری فوتبالی – ماجرای جعل امضا و اثر انگشت خانی، عضو هیات مدیره باشگاه استقلال، یکی دو روزی است که نقل محافل ورزشی است

به گزارش فوتبالی، البته در روزهای گذشته باشگاه استقلال، وزارت ورزش و سمیعی، عضو هیات مدیره به این اتفاق واکنش هایی داشته اند. باشگاه استقلال که دو سند مهم در این باره را منتشر کرد. اسنادی که نشان می دهد اتهامی که خانی که به خطیر و سمیعی  زده است درست نبوده و حالا خطیر و سمیعی می‌توانند در این پرونده اعاده حیثیت کنند.

در هر حال، خانی مدعی است روی یکی از اسناد داخلی باشگاه استقلال، امضا و اثر انگشت او دیده می‌شود و این در حالی است  اسناد منتشر شده نشان می دهد که او این سند را اصلا امضا نکرده بود! سند مذکور هم ظاهرا مربوط به اجاره نامه یک واحد آپارتمان برای یکی از بازیکنان خارجی استقلال یعنی وستاوو بلانکو بوده است.

ماجرا این است که بعد از توافق با صاحب ملک و مشاور املاک، علی خطیر به عنوان دارنده امضای ثابت اول و یکی از اعضای هیات مدیره به عنوان دارنده امضای دوم یعنی علیرضا خانی از طرف باشگاه استقلال به عنوان کسانی که حق امضای این قرارداد را دارند معرفی می‌شوند. اما خانی پس از اینکه طبق ادعای سمیعی با نامه حراست وزارت ورزش و جوانان، از در معاون مالی اداری استقلال برکنار شد، لج می کند و به خاطر دلخوری اش از وزارت ورزش، قرارداد را امضا نمی‌کند!

تصمیم باشگاه بر این می‌شود که یک متمم به قرارداد اضافه شود و در این متمم قید می‌شود که دیگر عضو هیات مدیره یعنی فرشید سمیعی می‌تواند به جای خانی قرارداد را امضا کند. این قرارداد در سامانه مربوط بارگزاری شده بود اما از آنجا در سامانه، امکان ویرایش اطلاعات بعد از تنظیم قرارداد وجود ندارد یک متمم به قرارداد اضافه می شود.

البته پیش از این اتفاق در هیات مدیره، یک مصوبه گذرانده می شود که هر یک از اعضای هیات مدیره می توانند، امضای دوم را انجام دهند که خانی هم از متمم و هم از مصوبه هیات مدیره بی خبر بوده است. هر دو سند هم توسط رسانه باشگاه استقلال منتشر شد تا ادعای خانی، راه به جایی نبرد.

گویا خانی بعدا یک رونوشت از قرارداد را به دست می‌آورد و از خطیر و سمیعی به دلیل جعل امضا و اثر انگشت شکایت می‌کند. مقام قضایی برای بررسی و تطبیق امضاها و اثرانگشت‌ها از خانی می‌خواهد که اصل قرارداد را ارائه کند. اما خانی نه تنها اصل قرارداد را نداشت بلکه متمم را هم به دادگاه ارائه نکرده بود.امضا و اثرانگشت او هم در هیچ سندی که اصلا نیت جعل وجود داشته باشد هم مشاهده نشده بود. باشگاه استقلال هم پس از این اتفاقات، اصل قرارداد و متمم را به همراه توضیحات و مدارک تکمیلی به دادگاه ارائه کرد.

حالا و پس از بررسی این اتفاقات و از آنجایی که امضایی شبیه امضای خانی در قرارداد دیده نشده، پیش‌بینی می‌شود رای دادگاه «منع تعقیب» و البته پایان دادرسی باشد که به معنای مختومه شدن پرونده هم هست. در واقع مشخص نشد چرا اصلا خانی شکایت کرده است و تنها نیتش این بوده که باشگاه استقلال را به نوعی وارد یک بحران کند.

به نظر می‌رسد اقدام بعدی باشگاه استقلال و علی خطیر هم شکایت از خانی به دلیل افترا باشد. ضمن این که انتشار شکواییه قبل از اثبات اتهام هم خودش قابل پیگیری است. به این ترتیب می‌شود گفت که خانی در شکایت از علی خطیر و فرشید سمیعی دچار اشتباه شده است و حالا باید منتظر اعاده حیثیت آنها هم باشد.



1359