سوال از افشاریان؛ چرا داور جنجالی بازی پرسپولیس را سوت زد؟

سوال از افشاریان؛ چرا داور جنجالی بازی پرسپولیس را سوت زد؟

پایگاه خبری فوتبالی – قضاوت امیر عرب براقی در بازی امروز استقلال خوزستان و پرسپولیس انتقادهایی را از کمیته داوران به همراه داشته است

به گزارش فوتبالی، نیمه اول مسابقه تیم‌های استقلال خوزستان و پرسپولیس بعد از اعلام پنالتی به سود پرسپولیس در دقیقه 31 متوقف و جنجال‌ شروع شد. امیر عراب براقی داور مسابقه برخورد مشکوک بین میلاد سرلک و مدافع استقلال را خطا تشخیص داد و پنالتی اعلام کرد.

به جز اعضای کادر فنی و هواداران استقلال خوزستان، افراد دیگری هم بودند که به این تصمیم عرب براقی اعتراض داشتند. در فضای مجازی برخی کاربران که عمدتا طرفدار استقلال هستند به داور مسابقه تاختند.

آنها با یادآوری پنالتی عجیبی که همین داور در بازی فصل گذشته مس رفسنجان و پرسپولیس برای پرسپولیس گرفت از این داور حسابی انتقاد کردند. آن خطا بیرون محوطه جریمه رخ داده بود اما عرب براقی خطا را در داخل محوطه تشخیص داد و پنالتی گرفت.

نکته عجیب البته این که به نظر می‌رسد اشتباه اول را در این ماجرا کمیته داوران فدراسیون فوتبال و شخص خداداد افشاریان با انتخاب عرب براقی برای قضاوت این بازی مرتکب شده است

با حساسیت‌هایی که اشتباه عرب براقی در بازی مس رفسنجان و پرسپولیس ایجاد کرده بود دلیل برای انتخاب او برای قضاوت بازی استقلال خوزستان و پرسپولیس وجود نداشت. حالا با پنالتیِ مشکوکی که عرب براقی امروز گرفت دوباره فشار روی او و خداداد افشاریان بیشتر شده است.

افشاریان پس از ماجراهای دربی 102 هم حسابی تحت فشار قرار گرفته بود و حالا با این اتفاق دوباره تبدیل به سیبل انتقادات شده است. واقعیت این است که به دلیل نبودن VAR اعتراض تیم‌ها به داوری طبیعی است. در چنین شرایطی کمیته داوران می‌تواند با انتخاب درست داوران برای قضاوت مسابقات از اشتباهات و فشارها کم کند اما کمیته داوران در این مورد هم عملکرد خوبی ندارد.

1359