خبر ویژه از رفسنجان/ خداداد افشاریان بازداشت شد؛ آزادی یک متهم با وثیقه!

خبر ویژه از رفسنجان/ خداداد افشاریان بازداشت شد؛ آزادی یک متهم با وثیقه!

پایگاه خبری فوتبالی- رییس سابق کمیته داوران فدراسیون فوتبال به دلیل ناتوانی در تامین وثیقه در دادسرای رفسنجان راهی زندان این شهر شد.

به گزارش فوتبالی، درست نیم ساعت قبل از شروع بازی‌های هفته سی‌ام لیگ برتر در روز شنبه 12 خرداد بود که «فوتبالی» در خبری اختصاصی اعلام کرد هر 3 مدیری که در جریان پرونده فساد در باشگاه مس رفسنجان متهم شده‌اند به همراه فعالان رسانه ای به دادسرای عمومی و انقلاب رفسنجان احضار شده‌اند و تا پایان هفته باید از تهران به رفسنجان بروند.

حالا خبر رسیده که یکی از این مدیران یعنی خداداد افشاریان (رییس سابق کمیته داوران فدراسیون فوتبال) به دلیل ناتوانی در گذاشتن وثیقه بازداشت شده و به زندان رفسنجان رفته است. 

خبرگزاری ایسنا هم دقایقی پیش با اعلام این خبر نوشت: «شنبه هفته جاری ۵ متهم پرونده به دادگاه احضار شده و توضیحات خود را ارائه کرده‌اند. یک مقام آگاه با تایید این خبر به ایسنا اعلام کرد خداداد افشاریان در رابطه با این پرونده روانه زندان شده است.»

«فوتبالی» همچنین خبردار شده است که وضعیت سایر متهمان این پرونده هم به همین شکل است و برای آنها هم وثیقه مشابهی تعیین شده است. به این ترتیب اصلا بعید نیست سایر متهمان پرونده هم بازداشت و راهی زندان شوند.

بررسی‌ها و تحقیقات پیرامون این پرونده همچنان ادامه دارد. 

تسنیم امروز خبر داده است که پیشرفت تحقیقات موجب ورود 3 باشگاه صنعتی دیگر به پرونده شده و بر همین اساس انتظار می‌رود به زودی ابعاد تازه‌ای از این پرونده روشن شود.

تسنیم همچنین خبر داده است که پرونده مس رفسنجان مربوط به سالی است که این تیم از لیگ دسته اول به لیگ برتر صعود کرد. تحقیقات جدی در مورد دو متهم دیگر این پرونده یعنی سهیل مهدی رییس پیشین کمیته مسابقات سازمان لیگ و فریبرز محمودزاده مسئول وقت لیگ دسته اول همچنان ادامه دارد. برای دیگر متهم این پرونده که فردی رسانه‌ای است هم قرار بازداشت صادر شد اما وی با قرار وثیقه میلیاردی آزاد شده است.

بر این اساس، بررسی موضوع فساد در فوتبال دیگر محدود به شهر رفسنجان و استان کرمان و محدوده سال 1400 نخواهد بود و عوامل متخلف در برخی دیگر از استان‌های کشور در سال‌های بعد نیز وارد روند تحقیقات خواهند شد.

تا پیش از این، پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب شهر کرمان بررسی می‌شد اما مدتی است به دادسرای عمومی و انقلاب رفسنجان انتقال پیدا کرده است. دلیل انتقال این پرونده هم این است که جرم در باشگاه مس رفسنجان اتفاق افتاده است.

1359