سوژه روز؛ اگر VAR نبود استقلال می‌باخت!

سوژه روز؛ اگر VAR نبود استقلال می‌باخت!

پایگاه خبری فوتبالی – گل تساوی بازی بعد از بازبینی صحنه مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه پرسپولیس و اعلام پنالتی زده شد. 

به گزارش فوتبالی، بازی پرسپولیس و استقلال در حالی با تساوی یک بر یک به پایان رسید که در این مسابقه سیستم کمک‌داور ویدئویی نقش بسیار تعیین کننده‌ای داشت و بارها مورد استفاده قرار گرفت.

موعود بنیادی‌فر در چند صحنه دچار تردید در تصمیم‌گیری شد و از اتاق VAR به او خبر دادند که باید خودش بیاید و صحنه‌ها را بازبینی کند و تصمیم درست را بگیرد. اما مهم‌ترین اتفاق مربوط به VAR در دقایق پایانی رخ داد. جایی که دو صحنه مشکوک به خطای پنالتی روی بازیکنان استقلال در محوطه جریمه پرسپولیس رخ داد.

بنیادی‌فر پس از بازبینی صحنه اول اعلام کرد خطایی روی بازیکن استقلال صورت نگرفته است. روی صحنه دوم اما ماجرا از این هم عجیب‌تر بود. صحنه دقیقا در مقابل چشمان او رخ داد و علی نعمتی با دو پا روی آرش رضاوند تکل زد.

بنیادی‌فر که خیلی نزدیک به صحنه بود در ابتدا اصلا اعتقادی به خطا نداشت. اما با هشداری که از اتاق VAR دریافت کرد تصمیم به بازبینی صحنه گرفت و در نهایت به سود استقلال پنالتی اعلام کرد.

این پنالتی تبدیل به گل شد و استقلال بازی را مساوی کرد اما حالا این موضوع مطرح شده است که اگر VAR نبود داور قطعا نظرش را درباره خطای نعمتی روی رضاوند تغییر نمی‌‌داد و بازی با همان یک گل به سود پرسپولیس تمام می‌شد.

1359