گزارش ویژه/ درباره کیفیت فاجعه‌بار پخش تلویزیونی فولاد – استقلال ؛ مگر دوربین HD در اهواز نبود؟

گزارش ویژه/ درباره کیفیت فاجعه‌بار پخش تلویزیونی فولاد – استقلال ؛ مگر دوربین HD در اهواز نبود؟

پایگاه خبری فوتبالی – تصاویری که به صورت زنده از بازی فولاد و استقلال خوزستان پخش شد صدای بینندگان تلویزیونی را درآورد

به گزارش فوتبالی، حساس‌ترین بازی این هفته لیگ برتر فوتبال ایران امروز در شهر اهواز برگزار شد. جایی که دو تیم فولاد خوزستان و استقلال در ورزشگاه فولاد آرنا مقابل هم قرار گرفتند.

ورزشگاه فولاد آرنا پر از تماشاگر بود و جای سوزن انداختن هم نبود. میلیون‌ها نفر هم از طریق تلویزیون مشغول تماشای بازی بودند اما کیفیت تصاویری که از بازی پخش می‌شد به شدت پایین بود و صدای بینندگان تلویزیونی را درآورد!

کاملا روشن بود که دوربین‌هایی که از بازی فیلمبرداری می‌کنند همان دوربین‌های قدیمی هستند که کیفیت بالایی ندارند. الان مدت‌هاست این اتفاق در ورزشگاههای استان خوزستان می‌افتد اما هیچ تلاشی برای رفع مشکل انجام نمی‌شود.

در خیلی از تصاویری که به صورت «لانگ‌شات» از بازی پخش می‌شد هیچ جزئیاتی مشخص نبود. صحنه‌های آهسته هم کمی زوم بود فرقی با تصاویر لانگ شات نداشت و بیننده خودش باید با تکیه بر هوش و شناخت خودش از بازیکنان و پست آنها، متوجه اتفاقات بازی می‌شد!

اعتراض به کیفیت پخش تلویزیونی بازی هم از همکان دقایق ابتدایی مسابقه و در فضای مجازی شروع شد. یک کاربر در اکانت خودش در این باره نوشت: «یکی از هوادارا رو به صورت رندوم انتخاب می‌کردن که با گوشی خودش فیلم‌برداری کنه، کیفیتش از دوربین‌های ورزشگاه فولاد بهتر می‌شد

شاید این کاربر نظرش را به صورت شوخی و اغراق‌شده بیان کرده باشد اما رگه‌هایی از واقعیت هم در این توییت دیده می‌شود. چون عکس‌ها و فیلم‌هایی که تماشاگرانِ حاضر در ورزشگاه فولاد آرنا در حساب خودشان منتشر می‌کنند واقعا کیفیت بهتر و بالاتری از کیفیت تصاویر دوربین‌های صدا و سیما در اهواز دارد!

حتی دوربین برخی از برنامه‌های تلویزیونی مثل «فوتبال برتر» و «شب‌های فوتبالی» که از حواشی قبل و بعد مسابقه تصویر می‌گیرند تصاویر بسیار باکیفیت‌تری ضبط و پخش می‌کنند.

نکته عجیب و تاسف‌بار اما این است که تجهیزات و دوربین‌های HD به شهر اهواز فرستاده شده است و می‌شد این بازی با کیفیت HD ضبط و پخش شود اما در کمال تعجب این اتفاق نیفتاده است و دلیل این ماجرا هم مشخص نیست و کسی هم نیست پاسخ بدهد چرا چنین اتفاقی می افتد و بازی بدون کیفیت پخش می شود

گزارش از چیا فوادی/ پایگاه خبری فوتبالی

1359