همه مهمانی‌های لیگ برتری استقلال برابر فولاد؛ وقتی قهرمانی، قطعی شد

همه مهمانی‌های لیگ برتری استقلال برابر فولاد؛ وقتی قهرمانی، قطعی شد

پایگاه خبری فوتبالی - استقلال قبل از برگزاری دربی، راهی اهواز می‌شود تا با فولاد دیدار کند. میزبانی که این فصل، اوضاع خوبی ندارد ولی هرگز رقیبی آسان برای آبی‌ها نبوده است. 

به گزارش فوتبالی، در 21 رویارویی لیگ برتری دو تیم به میزبانی فولاد، آنها 5 بار برنده شده‌اند، 10 برد به نام استقلال نوشته شده و 6 رویارویی هم بدون برنده تمام شده است. 5 تا از 8 رویارویی ابتدایی دو تیم به میزبانی فولاد، بدون برنده تمام شد ولی در 13 میزبانی اخیر فولاد از استقلال فقط یک بازی مساوی شده است. نیمی از قهرمانی‌های لیگ برتری استقلال با شکست دادن فولاد در اهواز، قطعی شد.

* لیگ اول

کامبک استقلال در دزفول. فولاد در خانه!، گل اول را زد ولی تیم پورحیدری با پنالتی نوازی و سوپرگل علیرضا اکبرپور به بازی برگشت و 2 یک برنده شد.

* لیگ دوم

آخرین برد رولند کخ روی نیمکت استقلال؛ او هفته بعد، اخراج شد. استقلال در اهواز با گلهای فرزاد مجیدی و علیرضا نیکبخت جلو افتاد و تنها جواب میزبان، گل دقیقه 3+90 بهنام سراج بود.

* لیگ سوم

فولاد از دقیقه 41 و استقلال از دقیقه 52 با اخراج ستار همدانی، 10 نفره شدند. فولاد گل اول را زد ولی استقلال با گل دقیقه 69 یدالله اکبری، توانست بازی را به تساوی بکشد.

* لیگ چهارم

دومین باخت پیاپی قلعه‌نویی و تیمش و اولین باری که فولاد، استقلال را در یک فصل دبل می‌کند. کاشته دیدنی ایمان مبعلی، جلوی تاپالوویچ به زمین خورد و تبدیل به گل 2 امتیازی بازی شد.

* لیگ پنجم

تنها بازی استقلال در آن مقطع فصل که با 3 امتیاز همراه نبود. تیم قلعه‌نویی راهی اهواز شد و بدون زدن و خوردن گل، یک امتیاز گرفت و به خانه برگشت.

* لیگ ششم

قبل از دربی، تیم بدون باخت مرفاوی راهی اهواز شد و توانست بدون باخت به خانه برگردد. درست مانند رویارویی فصل قبل، این بازی هم گلی نداشت.

* لیگ هشتم

سومین تساوی استقلال در چهارمین بازی‌اش در مقطع حساس پایانی فصل که هر روز ذوب‌آهن، نزدیک تر می شد. یک صفر صفر دیگر.

* لیگ نهم

بعد از 3 باخت پیاپی در 4 بازی آخر، تیم مرفاوی این بار در دقیقه 3+90 از شکست گریخت. گل مهدی سیدصالحی رای به مساوی شدن بازی و گرفتن یک امتیاز برای استقلال داد.

* لیگ دهم

سنگین‌ترین شکست استقلال در خانه فولاد؛ تیم جلالی 4 یک برنده شد. آنها در همان نیمه اول، 4 گل زدند که 3تایش از دقیقه 32 تا 38 بود. پنالتی آشوبی تنها جواب استقلال شد.

* لیگ یازدهم

درست یک فصل بعد، استقلال انتقام گرفت و 4 یک فولاد را در خانه‌اش شکست داد. ستاره بازی، فرهاد مجیدی بود که دو گل زد، یک پاس گل داد و یک گل هم روی ریباند شوتش زده شد.

* لیگ دوازدهم

خطای امیرآبادی روی مجیدی و پنالتی نکونام به علاوه پنالتی به آسمان رفته مهدی نوری، رای به قهرمانی استقلال یک هفته مانده به پایان فصل داد.

* لیگ سیزدهم

تنها برد استقلالِ قلعه‌نویی در 4 هفته پایانی فصل در خانه فولادی رقم خورد که درنهایت فصل را به عنوان قهرمان تمام کرد. ضربه سر دیدنی برهانی، گل 2 امتیازی بازی بود.

* لیگ چهاردهم

بعد از 3 فصل، فولاد در خانه استقلال را شکست داد. آنها گل اول را با ضربه عنایتی خوردند ولی با گلهای دقایق 70 و 83 ماتیاس چاگو و اسماعیل شریفات کامبک زدند و برنده شدند.

* لیگ پانزدهم

بهترین نمایش استقلالِ مظلومی. گل اول بازی را جابر انصاری روی پاس دیدنی برزای داد. گل دوم هم محصول توپگیری بدون نقص چشمی و ضربه پرو پییچ بود که تیم اسکوچیچ را به پایان رساند.

* لیگ شانزدهم

نبرد رخ در رخ «انصاری»ها. جابر انصاری برای استقلال گل زد و ساسان انصاری برای فولاد تا ترمز تیم منصوریان بعد از 3 برد پیاپی، کشیده شود.

* لیگ هفدهم

نمایش درخشان شفر و تیمش در روزی که تیام، دبل کرد، چشمی، گل و شجاعیان، یک سوپرگل زد. اخطار به حسینی بابت اهمال باقری در زدن توپ، دربی را از دروازه‌بان جوان استقلال گرفت.

* لیگ هجدهم

درخشش خارجی‌های هجومی استقلال. تیم شفر 3 یک قطبی و تیمش را شکست داد با گلهای منشا، پاتوسی و ایسما. گل منشا فوق‌العاده و پاس گلی که باقری داد، استثنایی بود.

* لیگ نوزدهم

ستاره میدان کسی جز داور نبود که دقیقه 45، علی کریمی، کمی بعد از آن، فرهاد مجیدی و دقیقه 65 هم عارف غلامی را اخراج کرد. استقلال 9 نفره، گل اول را زد ولی 2 یک باخت.

* لیگ بیستم

این بازی تحت‌الشعاع توصیف نکونام از زبان فکری پس از شکست استقلال قرار گرفت. غفوری از روی نقطه پنالتی گل زد ولی فولاد کامبکی زد که گل دومش، پنالتی دقیقه 90 شمبا بود.

* لیگ بیست و یکم

یک قهرمانی دیگر برای استقلال با شکست فولاد در اهواز قطعی شد. تیم مجیدی پس از یک نیمه تحمل!، با دو سوپرگل از حسین‌زاده و حردانی، جلو افتاد و در دقایق پایانی یک گل خورد.

* لیگ بیست و دوم

نمایش درخشان تیم ساپینتو در اهواز. فولاد حرفی برای گفتن نداشت. گل اول روی ارسال مهری، پاس مطهری و ضربه یامگا زده شد و گل دوم روی اهمال آقاسی، پاس بابایی و ضربه قایدی.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی