سهم فدراسیون‌ها از ۴۵ میلیارد کمیته ملی المپیک چقدر است؟ + جدول

سهم فدراسیون‌ها از ۴۵ میلیارد کمیته ملی المپیک چقدر است؟ + جدول

پایگاه خبری فوتبالی- بر اساس جدول تعیین شده، ۴۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از سوی کمیته ملی المپیک در قالب متمم بودجه به فدراسیون‌ها پرداخت خواهد شد.

به گزارش فوتبالی، مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک در حاشیه نشست اخیر هیئت اجرایی این کمیته اعلام کرد که در متمم بودجه پیش‌بینی شده که حدوداً 50 میلیارد تومان برای کمک به فدراسیون‌ها اختصاص پیدا کند.

در این متمم بودجه، 44 فدراسیون مبالغی را با ارقام مختلف دریافت می‌کنند که بیشترین آنها متعلق به کشتی با 8 میلیارد تومان است و پس از آن ووشو با 3.5 میلیارد و والیبال و تکواندو با 2.5 میلیارد قرار دارند. 50 درصد از این مبالغ در یکی دو روز اخیر به حساب فدراسیون‌ها واریز شده است.

نکته جالب توجه عدم تخصیص بودجه‌ به سه فدراسیون فوتبال، ناشنوایان و بدنسازی و پرورش اندام است که البته مقرر شده مبلغی به این فدراسیون‌ها پرداخت شود.

همچنین اختیار لازم به رئیس کمیته المپیک داده شده که مبلغ 5 میلیارد تومان دیگر را به فدراسیون‌ها، پرداخت کند. در حال حاضر مبلغ تعیین شده 45 میلیارد و 700 میلیون تومان است.

یکی از ملاک‌های اختصاص بودجه به فدراسیون‌ها عملکرد آنها در بازی‌های آسیایی هانگژو بوده است اما اینکه چگونه فدراسیونی مانند بسکتبال که دو تیم 5 نفره و 3 نفره داشت و در هر دو ناکام بود 2 میلیارد و 200 میلیون می‌گیرد و فدراسیون وزنه‌برداری 2 میلیارد و تنیس روی میز که تاریخ‌سازی کرد یک میلیارد و 500 میلیون؛ پرسشی است که مسئولان کمیته باید به آن پاسخ دهند.

فهرست مبالغ اختصاص یافته به فدراسیون‌های ورزشی از سوی کمیته ملی المپیک در متمم بودجه به شرح زیر است:

7474