گزارش آماری/ اعداد مهم هفته یازدهم؛ رکوردِ ویژه استقلال

گزارش آماری/ اعداد مهم هفته یازدهم؛ رکوردِ ویژه استقلال

پایگاه خبری فوتبالی- مهمترین بازی هفته یازدهم بدون برنده و به سود بقیه تیمهای مدعی تمام شد. 

به گزارش فوتبالی، تقسیم امتیاز استقلال و ذوب‌آهن در فولادشهر، برای هر دو تیم رکوردهای ویژه‌ای را در تاریخ لیگ برتر ثبت کرد. جز این، چند عدد مهم دیگر هم با نتایج این هفته رقم خورد.

* 50: تقسیم امتیاز با ذوب‌آهن، تساوی شماره 50 جواد نکونام در تاریخ لیگ برتر بود. او تا به حال 131 بار در این بازیها، روی نیمکت نشسته و سابقه حضور در نساجی، فولاد و استقلال را دارد.

* 150: با تساوی برابر استقلال، مجموع امتیازات محمد ربیعی در تاریخ لیگ برتر به عدد 150 رسید. او این مجموع را در 101 سرمربیگری کسب کرده و روی نیمکت تیمهای مس رفسنجان و ذوب‌آهن نشسته است.

* 1: این هفته برای 4 بازیکن، تاریخی بود. حسن شوشتری (استقلال خوزستان)، پدرام قاضی‌پور (ملوان)، عارف حاجی‌عیدی (آلومینیوم) و رحیم آلبوغبیش (صنعت نفت) برای اولین بار موفق به زدن گل در تاریخ لیگ برتر شدند. از اولین گل آرمین سهرابیان برای استقلال در لیگ برتر هم این هفته رونمایی شد. این البته نهمین گل او در تاریخ لیگ برتر بود ولی با پیراهن استقلال، برای اولین بار، سهرابیان گل زد.

* 100: پیروزی برابر مس رفسنجان با بسته نگه داشتن دروازه، اولین کلین‌شیت فصل صنعت نفت را در این فصل رقم زد. این صدمین کلین‌شیت آبادانی‌ها در تاریخ لیگ برتر هم بود.

* 150:گلی گه احمد زنده‌روح وارد دروازه شمس‌آذر در قزوین کرد، گل زده شماره 150 گل‌گهر در تاریخ لیگ برتر بود. این گل در بازی شماره 129 آنها در این بازیها زده شد.

* 800: گل به خودی مهدی مهدی‌پور، تعداد گلهای زده ذوب‌آهن در تاریخ لیگ برتر را به عدد 800 رساند. آنها حالا بعد از استقلال، سپاهان و پرسپولیس صاحب چهارمین خط حمله برتر این بازیها هستند. این گل 22 سال بعد از گل اول که امیر وزیری وارد دروازه ملوان در انزلی کرد، به ثمر رسید.

* 24: با عبور از ذوب‌آهن در بازی با همین تیم، استقلال رکورددار زدن گل به خودی در تاریخ لیگ برتر شد. آنها حالا 24 بار دروازه خودشان را باز کرده‌اند. جالب اینکه اولین گل به خودی استقلال در این بازیها هم برابر ذوب‌آهن ثبت شد با ضربه محمود فکری در اولین دوره لیگ برتر.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی