پورموسوی: بیش از ۸۰ درصد ترکیب استقلال خوزستان بومی است/ دغدغه سقوط نداریم

پورموسوی: بیش از ۸۰ درصد ترکیب استقلال خوزستان بومی است/ دغدغه سقوط نداریم

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی باشگاه استقلال خوزستان در خصوص شرایط کلی باشگاه توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش فوتبالی، سید اکبر پورموسوی در ابتدا درباره پذیرفتن هدایت استقلال خوزستان در مقطعی که این تیم در شرایط نامناسب لیگ یک قرار داشت، اظهارکرد: دو فصل پیش که استقلال در لیگ یک بود، هفت بازی مانده به پایان لیگ من به این تیم آمدم. در آن مقطع استقلال خوزستان به روزهایی دچار شده بود که دو سرمربی عوض کرده بود و نتایج خوبی به دست نیاورده بود. من می دانستم شرایط سخت است اما هدایت تیم را بدون دریافت ریالی پول پذیرفتم چون احساس می کردم باید دین خود را ادا می کردم که خوشبختانه تیم را هم نگه داشتیم.

فصل گذشته به صعود امیدوار بودیم

وی ادامه داد: در فصل گذشته نیز برای صعود برنامه ریزی کردیم و تیم برای صعود بسته شد. البته در نیم فصل اول، باتوجه به تغییرات امتیازگیری ما خوب نبود اما نوع بازی تیم ما را به صعود امیدوار کرده بود و خوشبختانه در پایان نیز اتفاق خوشی رقم خورد.

مدیریت سابق، فصل قبل تا چهار بار قصد برکناری من را داشت

سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان درباره این که چرا بعد از صعود به لیگ برتر بازیکنان کلیدی تیم در لیگ یک، با این تیم نماندند؟ گفت: وقت طلایی را از دست دادیم، در حالی که اولین تیم بودیم که بعد از صعود، جلسه گرفتیم تا برنامه ریزی کنیم زیرا من و مدیریت باشگاه این احساس همکاری را داشتیم تا یک فصل دیگر نیز در کنار هم باشیم. البته مدیریت سابق باشگاه در نیم فصل اول فصل گذشته که در لیگ یک بودیم، سه چهار بار تصمیم به برکناری من گرفت اما بعد تصمیم هیات مدیره و مالک اصلی باشگاه بر این شد که با ثبات و با حمایت پیش برویم.


از لیست مدنظرم هیچ بازیکنی پای میز مذاکره نیامد

وی ادامه داد: به هر حال بعد از برنامه ریزی که برای لیگ امسال داشتیم، من لیست بازیکنان مدنظرم را به باشگاه دادم و فکر می کنم ۲۰ روز دنبال این بودیم که با بازیکنی می توانیم به توافق برسیم یا نه. ۲۰ روز طلایی را از دست دادیم و حتی یک نفر هم از آن لیست جذب نشد و حتی شنیدم هیچ کدام از آن نفرات پای میز مذاکره نیامدند اما بعد می شنیدم که با یکی دو سرمربی مذاکره کرده اند و وقتی من متوجه شدم، اختلاف خیلی بالا گرفت و البته مدعی بودند که ما با سرمربی دیگری مذاکره نکرده ایم اما من به مذاکره آن ها با سرمربیان دیگر مطمئن بودم زیرا خود آن سرمربی با من تماس گرفت و این موضوع را به من گفت.

برخی بازیکنان به خاطر یکسری برخوردها راغب به ماندن نبودند

پورموسوی بیان کرد: به هرحال من خواستم دوستانه جدا شویم و کمی کش و قوس ایجاد شد ولی زمانی که به آرامش رسیدیم و قرار شد همکاری کنیم، یکسری بازیکنان رفته بودند و عدد و ارقام ها نیز بالا رفته بود و حتی بازیکنان لیگ یکی خودمان مثل وزیری پناه و رازانی هم که با آن ها برای ماندن صحبت کردم، راغب به همکاری نبودند و از یکسری برخوردها و رفتارها گله‌مند بودند. برنامه بعدی ما جذب بازیکنان جوان و بومی با توجه به بودجه در اختیار بود.

به مسئولان باشگاه گفتم تا کجا پای من می‌ایستید؟

وی افزود: حتی به یاد دارم وقتی رقم بودجه را به من گفتند، نگران شدم و پیش بینی این روزها که با چالش مواجه شویم را داشتم. حتی گفتم اجازه دهید من بروم و مربی دیگری بیاید ولی در نهایت ماندم و فقط به مسئولان باشگاه گفتم "من یا علی می گویم و تا انتها می ایستم اما شما تا کجا پای من می ایستید؟" به این دلیل این سوال را پرسیدم چون فصل قبل خیلی اذیت شدم و سه تا چهار بار تصمیم به قطع همکاری با من را داشتند. به هر حال می خواستم از مسئولان باشگاه تضمین اخلاقی بگیرم که اگر به چالش خوردیم کسی از من حمایت کند.


بریز و بپاش نداشته‌ایم

سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان بیان کرد: به هر حال یارگیری کردیم و بیش از ۸۰ درصد ترکیب ما بومی است، موضوعی که مردم خوزستان دوست دارند. اما نکته مهم این است که در شروع فصل زمان طلایی را از دست داده بودیم. همچنین علی رغم این که می گویند استقلال خیلی بریز و بپاش دارد تنها تیمی هستیم که از روز اول قراردادهایمان را شفاف اعلام کردیم و حتی کمتر از مبلغی که به فدراسیون اعلام کردیم، یارگیری کردیم و بودجه معقول داریم. ما تعهد بیخودی ایجاد نمی کنیم.

استقلال خوزستان بعد از رفتن فاضل بختیاری رها شد

وی تاکید کرد: باشگاه استقلال خوزستان یکی از خوش حساب ترین باشگاه های ایران از سال تاسیس تا به امروز است. همچنین جا دارد از زحمات آقای فاضل بختیاری مدیرعامل سابق استقلال خوزستان که خالصانه تیم را دوست داشت، قدردانی کنم. تیم بعد از رفتن او، رها شد و حتی تا آستانه فروش هم پیش رفت. البته شانسی که به خوزستان رسید این بود که آقای علی محمدی به عنوان مدیر شرکت گروه ملی انتخاب شد و با توجه به مسئولیت های اجتماعی شرکت، از باشگاه استقلال خوزستان حمایت کرد و اجازه فروش تیم را نداد و کار با بودجه های خیلی کم از سر گرفته شد.

تیم دورهمی اداره می شد

پورموسوی عنوان کرد:  بعد از رفتن آقای بختیاری تیم به صورت دورهمی اداره می‌شد ولی امسال با آمدن آقای نجفی، باشگاه در حال شکل گرفتن است و دارای نظام مالی بسیار خوب شده ایم و اکنون کسی در باشگاه دغدغه ندارد و شرح وظایف همه اعضا مشخص است، در حالی که در سال های قبل به این صورت نبود. اکنون با افتخار می توانیم بگوییم باشگاه ساختار دارد. حتی تیم های پایه و مدرسه فوتبال باشگاه نیز راه اندازی شده اند.
دغدغه سقوط نداریم

وی بیان کرد: در باشگاه استقلال خوزستان با کمک اعضای هیات مدیره برنامه ما این بود که بعد از صعودی که رقم خورد به دنبال حفظ سهیمه باشیم. این که از الان دغدغه این باشد که فرصت را از دست داده ایم، به این صورت نیست. امسال جزو پنج شش تیمی هستیم که برای ماندن تلاش می کنیم. به خاطر امتیازهای از دست رفته ناراحت هستیم اما خوب فوتبال بازی می کنیم. البته یکسری بدشانسی ها هم داشته ایم و داوری هم به ما ضربه زده است. اگر داورها اشتباه نمی کردند، اکنون ۸ امیتازی بودیم. همچنین می گویند استقلال خوزستان آنالیزور ندارد و مگر می شود که نداشته باشیم؟ به هر حال ما دغدغه سقوط نداریم و امیدوارم با یک برد مشکل تیم حل شود.

طلسم نشده‌ایم

سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان گفت: به بازیکنانم هم گفته ام نگویید طلشم شده ایم و واقعیت این است تفاوت بین لیگ برتر و لیگ یک زیاد است. ما دنبال فوتبال پاک هستیم و حتی در انزلی هم که از ملوان جلو بودیم دست به کارهای دیگر نزدیم اما آن چه به ما لطمه زده، مصدومیت بدموقع مهاجم مان و مشکلات داوری بوده است.


ایجاد لشکر مجازی علیه استقلال خوزستان

وی در ادامه با بیان این که لشکر مجازی علیه استقلال خوزستان راه انداخته اند و به ما حمله می کنند، عنوان کرد: در این مدت یکسری افراد به ما حمله می کنند، در صورتی که هواداران و مردم از شرایط تیم ما با خبر هستند. متاسفانه عده ای لشکر مجازی ایجاد کرده اند و اخبار کذب به مردم می دهند و سعی می کنند مانع رشد و پیشرفت ما شوند. وقتی بزرگانی مثل دهکردی، لفته سه برادران، سیاوش بختیاری زاده ما را نقد کنند قابل پذیرش است اما دوستی که کلاس مربیگری هم نرفته و فوتبال بازی نکرده است و مطمئنم اسم ۱۱ بازیکن استقلال خوزستان را هم بلد نیست، ما را نقد می کند درست نیست. او چون خودش یا دوستانش در تیم نیستند، استقلال را به چالش می کشند.

اکنون زمان آرامش و حمایت از استقلال خوزستان است

وی ادامه داد: من برای مناظره آماده هستم. الان نیاز به آرامش و حمایت داریم و انتظار دارم همه کمک کنند تا سهمیه استان حفظ شود. همین الان هم انتقاد را می پذیریم ولی به هم احترام بگذاریم. این که می گویند پورموسوی دستیار خارجی بیاورد، دخالت در کار من است؛ پیروانی، بداوی، قنبری، نعمتی نژاد، ایمانی و بختیاری زاده و نیز روشنایی به عنوان مدیر تیم، همه سال ها در این فوتبال زحمت کشیده اند و کسی نمی تواند بگوید نیمکت استقلال بی تجربه است. پس دست به دست هم دهیم تا استقلال خوزستان از بحران خارج شویم. ضمن این که از هواداران بابت نتایج عذرخواهی می کنم و قدردان حمایت های آن ها هستم.

7474