درخشش ستاره‌ای که استقلالی نشد؛ دو پاس گل در 163 دقیقه!

درخشش ستاره‌ای که استقلالی نشد؛ دو پاس گل در 163 دقیقه!

پایگاه خبری فوتبالی – ماشاریپوف در تیم جدیدش در یونان عملکرد خوبی داشته است. 

به گزارش فوتبالی، با نزدیک شدن به زمان بازی تیم‌های ملی ایران و ازبکستان در مسابقات انتخابی جام جهانی 2026 علاقمندان به فوتبال در حال بررسی وضعیت تیم حریف هستند.

ازبک‌ها بازیکنان نام‌آشنایی در فوتبال ایران دارند. یکی از این بازیکنان که بارها و بارها با باشگاه‌های ایرانی مذاکره کرد اما هرگز وارد مسابقات باشگاهی ایران نشد جلال‌الدین ماشاریپوف است.

ماشاریپوف در ابتدای فصلی که تازه شروع شده با پرسپولیس و استقلال مذاکراتی داشت. اما مذاکراتش با استقلال خیلی جدی‌تر پیش رفت. در حالی که هواداران استقلال مشتاقانه منتظر جذب این بازیکن بودند اما ناگهان خبر رسید مساله کلا منتفی شده است! 

علی خطیر مدیر عامل باشگاه استقلال مدتی پیش درباره چراییِ جذب نشدن ماشاریپوف گفته بود: «پروژه جذب ماشاریپوف به خاطر مساله سقف قرارداد خیلی زود منتفی و بسته شد. من با او صحبت کرده بودم و تمایل داشت به استقلال بیاید. اما عددی که در گام اولِ مذاکره با استقلال مطرح کرده بود در مذاکرات بعدی افزایش زیادی داشت. قرار بود با 300 تا 350 هزار دلار استقلالی شود اما ناگهان درخواست 650 هزار دلار کرد.» 

در نهایت هم ماشاریپوف به تیم پانسرایکوس یونان پیوست. او در دو بازی اول این تیم غایب بود اما در بازی با پاناتینایکوس برای 26 دقیقه به عنوان بازیکن جانشین در ترکیب تیمش قرار گرفت. این بازی اما برای ستاره ازبکستانی و تیمش اصلا خوب پیش نرفت و پاناتینایکوس با 5 گل به برتری رسید.

پس از آن در بازی با «سرت» در ترکیب اصلی تیمش قرار گرفت. پاس گل اول پانسرایکوس را داد و در دقیقه 76 از بازی خارج شد. آن بازی با پیروزی دو بر یک پانسرایکوس تمام شد. در بازی بعدی هم مقابل آترومیتوس 60 دقیقه در زمین بود و یک پاس گل دیگر داد.

به این ترتیب ماشاریپوف در مجموع در 3 مسابقه 162 دقیقه برای تیم جدیدش بازی کرده است و توانسته با دادن دو پاس گل به تیمش کمک کند. عملکرد او در این مدت کم خوب بوده و توجه طرفداران پانسرایکوس را جلب کرده است.

این عملکرد یک بار دیگر نشان داد ماشاریپوف چه بازیکن خوب و قابلی است و استقلال چه مهره تاثیرگذاری را از دست داده است. البته دلایل خطیر هم قابل قبول بود و نمی‌شود او را بابت جذب نکردن ماشاریپوف مواخذه کرد.

البته نکته عجیب درباره ماشاریپوف این است که او در بازی اول ازبکستان در مسابقات انتخابی جام جهانی مقابل ترکمنستان غایب بود و نامش در لیست بازیکنان این تیم دیده نمی‌شد. مشخص نیست او در بازی با ایران در لیست ازبک‌ها قرار می‌گیرد یا در این بازی هم غایب خواهد بود.

1359