از نوراللهی تا دیگران؛ خروج از اردو به جای سکونشینی!

از نوراللهی تا دیگران؛ خروج از اردو به جای سکونشینی!

پایگاه خبری فوتبالی- احمد نوراللهی اولین بازیکنی نیست که به حالت قهر، اردوی تیم ملی را ترک کرده است.

به گزارش فوتبالی، روزنامه جام جم در شماره امروزش مدعی شده که نوراللهی وقتی متوجه شده نامش در فهرست بازی با هنگ کنگ نیست، اردوی تیم ملی را ترک کرده است.

از همان زمان که نام امید ابراهیمی به لیست امیرقلعه‌نویی اضافه شد و رضا اسدی هم در میان دعوت‌شده‌ها قرار گرفت می‌شد حدس زد که شاید در این اردو اوضاع برای احمد نوراللهی آن‌طور که دوست دارد پیش نرود. بازیکن محبوب اسکوچیچ که در زمان حضور این مربی حتی بازی‌های دوستانه را هم از دست نمی‌داد و بدون توجه به نام حریف در میان یازده بازیکن اصلی بود، کمی به حضور در ترکیب اصلی بدعادت شده است. به همین دلیل است که خط خوردن او از جمع 18 نفر اصلا به مذاقش خوش نیامد و او ترجیح داد به بازی نکردن، اعتراض کند.

مروری کوتاه نشان می‌دهد که تیم ملی ما مانند تمام تیم‌های دنیا خیلی با این اتفاق بیگانه نیست. در زمان بسیاری از مربیان، بازیکنان ناراضی ساک به دوش اردو را ترک کرده و عطای حضور را به لقایش بخشیده‌اند. اولین موردی که شاید به ذهن بیاید خداداد عزیزی است. بلاژویچ گفته بود هر بازیکنی که دوست ندارد با او کار کند اردو را ترک کند و خدادا هم حرف سرمربی‌اش را گوش داده بود!

اگر فکر می‌کنید در زمان کی‌روش و مدیریتش شاهد مورد مشابهی نبوده‌ایم اشتباه می‌کنید. هادی عقیلی هم در آن زمان مانند احمد نوراللهی در اعتراض به بازی نکردن ساکش را جمع کرد و رفت. حتی مازیار زارع را هم می‌توان به این لیست اضافه کرد تا قهرکرده‌های تیم کی‌روش به عدد 2 برسد. بازیکنی که علاقه‌ای به تمرین کردن پشت دروازه نداشت و این دستور کی‌روش را تاب نیاورد. 

با کمی اغماض می‌شود یک هت‌تریک در زمان کی‌روش نوشت. فرهاد مجیدی اگرچه نه به حالت قهر، اما با بهانه، اردو را ترک کرد و کی‌روش هم از این اتفاق عصبانی شد.

امیر قلعه‌نویی در زمان حضور مجددش در تیم ملی تلاش زیادی می‌کند که نشان دهد مسائل اخلاقی بیش از فنی برایش اهمیت دارد. او که در زمان حسین کنعانی‌زادگان این موضوع را به خوبی نشان داد حالا با دومین پرونده انضباطی دست به گریبان است. بازیکنی که البته به اندازه کنعانی‌زادگان هم بازیکن مهمی در ترکیب نیست و شاید بتوان به راحتی برای او جانشین پیدا کرد و همین مساله کار قلعه‌نویی را راحت خواهد کرد.

4326