احمد نوراللهی و قلعه‌نویی، یاد و خاطره رحمتی و کی‌روش را زنده کردند

احمد نوراللهی و قلعه‌نویی، یاد و خاطره رحمتی و کی‌روش را زنده کردند

پایگاه خبری فوتبالی- هافبکهای دفاعی، بازیکنانی با آمادگی بدنی بالا هستند که در نقش حلقه اتصال مهاجمین به مدافعین و بالعکس حاضر شده و باید یک خط جلوتر از مدافعین ، مانع گلزنی و یا حتی گلسازی و بازیسازی تیم مقابل شوند.

به گزارش فوتبالی، هافبک های دفاعی بازیکنانی با توان جسمی بالا هستند که باید از هوش به مراتب بالاتری نسبت به سایر اعضای تیم برخوردار باشند تا به عنوان یک جنگنده، تمامی خطرات پشت محوطه جریمه را پوشش دهند اما گاهی پیش می آید که این روحیه جنگندگی برای سرمربی تیم خرج می‌شود آن هم نه با بیان الفاظ بلکه با بستن چمدان و خارج شدن از اردوی تیم.

اشتباهی که علاوه بر زندگی حرفه‌ای خود بازیکن، تیم را تا حدودی دچار بحران کرده و مثل احمد نوراللهی شاید در حسرت 48 ساله یک ملت برای قهرمانی در جام ملتهای آسیا، نقش داشته باشد.

بیایید یک بار دیگر اتفاقی که منجر به خروج احمد نور از تیم ملی شد را با هم مرور کنیم. اتفاقی که همه را به یاد ماجرای رحمتی و کی‌روش انداخت. وقتی رحمتی از اردوی تیم ملی قهر کرد و رفت هیچگاه به تیم ملی بازنگشت. ضمن اینکه پس از اینکه مغضوب کی‌روش شد، به دوران اوج و پختگی رسیده بود و به یک دروازه‌بان ششدانگ تبدیل شده بود.

احمد نوراللهی در اعتراض به نیمکت‌نشینی در بازی مقابل هنگ‌کنگ، چمدان ها را بست و تا به امروز به عمر حضور خود در تیم ملی پایان داده است.

بازیکنی که اولین بار در تیم تحت هدایت کارلوس کی روش در 24 آبان 1397 مقابل ترینیداد و توباگو به زمین رفته بود، در 25 آبان 1402 با ترک اردوی تیم ملی، مورد غضب امیر قلعه‌نویی قرار گرفت و از تیم ملی کنار گذاشته شد تا احمد نور به جای کمک به قهرمانی تیم ملی در آسیا، شکوفایی دوباره خود در الوحده را جشن بگیرد.

 نوراللهی در فصل جاری، در 22 بازی برای الوحده در تمامی رقابت ها به میدان رفته که ماحصل این 1842 دقیقه حضور در زمین، 8 گل و 7 پاس گل بوده است.

آماری که نشان می‌دهد اگر او در دوحه حضور می داشت اوضاع تیم ملی مطمئنا بهتر هم می‌شد.

علاوه بر این مورد، آمار بازیکنان دعوت شده در اردوی جدید تیم ملی برای مسابقات مقدماتی جام جهانی 2026 که خصوصیت بازی در پست هافبک دفاعی را دارند، اصلا با نوراللهی قابل قیاس نبوده و به نوعی می‌توان گفت تیم ملی از حضور این بازیکن محروم شده تا اینکه احمد نور ، شانس بازی برای تیم ملی را از دست داده باشد.

امیر قلعه نویی لیست جدید تیم ملی را تحت شرایطی اعلام کرده که نام امید نورافکن ، سعید عزت‌اللهی و محمد قربانی به عنوان بازیکن مورد استفاده در پست هافبک دفاعی به چشم می‌خورد.

امید نورافکن که به تازگی از بند مصدومیت رها شده و همین مصدومیت هم عامل دوری او از تیم ملی در مسابقات جام ملت های آسیا بود. در هشت مسابقه برای سپاهان به میدان رفته است که تنها یک گل مقابل شمس آذر در مسابقات جام حذفی دستاورد او بوده است.

سعید عزت‌اللهی اما آمار پربارتری دارد. او در این فصل، 11 مسابقه برای وایله دانمارک در زمین حضور داشته که یک پاس گل و یک گل به ثمر رسانده و پس از جدایی از این تیم نیز در تیم جدید خود یعنی شباب الاهلی امارات در 3 مسابقه به زمین رفته که یک کارت زرد ماحصل حضور او برای شباب الاهلی تا اینجای فصل بوده است.

هافبک جوان سابق سپاهان یعنی محمد قربانی هم آمار چندان جالبی در مقایسه با هافبک الوحده امارات از خود به نمایش نگذاشته است. او در 20 مسابقه که برای سپاهان به میدان رفته، آمار دو گل و یک پاس گل را ثبت کرده و برای اورنبورگ هم یک گل زده است.

حالا باید دید در نهایت، نوراللهی به وساطت بزرگترها یا عذرخواهی یا هر عامل دیگری دوباره شانس حضور در اردوی تیم ملی را پیدا خواهد کرد یا سرنوشتی مانند مهدی رحمتی و هادی عقیلی در انتظار او خواهد بود.

7899