آلبانی جدیدترین مسافر یورو ۲۰۲۴ لقب گرفت

آلبانی جدیدترین مسافر یورو ۲۰۲۴ لقب گرفت

پایگاه خبری فوتبالی- آلبانی با تساوی ۱-۱ خارج از خانه مقابل مولداوی در گروه E مقدماتی جام ملت های اروپا راهی یورو ۲۰۲۴ شد.

به گزارش فوتبالی ، در این دیدار تیم آلبانی با یک ضربه پنالتی در دقیقه ۲۵ به دنبال خطای یوآن کالین بازیکن مولداوی توسط سوکول سیکالشی ضربه پنالتی خود را به به گل تبدیل کرد و به گل اول بازی رسید. پس از پایان نیمه اول، تیم میزبان یعنی مولداوی به سختی تلاش کرد تا دروازه بان آلبانی اتریت بریشا را مغلوب کند اما این اتفاق تا دقیقه ۸۷ طول کشید و در این دقیقه ضربه ولادیسلاو بابوگلو از فاصله نزدیک وارد دروازه آلبانی شد و در نهایت بازی این گل با نتیجه ۱-۱ مساوی به پایان رسید. آلبانی با این تساوی مقابل مولداوی برای بار دوم در تاریخ خود توانست به مسابقات یورو صعود کند.

تلاش آلبانی برای صعود به یورو ۲۰۲۴ ابتدا با شکست ۱-۰ در  مقابل لهستان در ماه مارس آغاز شد، اما شاگردان سیلوینیو از آن زمان تاکنون بدون شکست باقی ماندند و با ۴ پیروزی و ۲ تساوی به ۱۴ امتیاز رسیدند و حالا آنها می توانند با پیروزی در بازی آخر در خانه مقابل جزایر فارو در دیدار روز دوشنبه رتبه اول گروه با به طور کامل را تضمین کنند. مولداوی اکنون با ۱۰ امتیاز پس از لهستان و با یک امتیاز کمتر از جمهوری چک رده سومی در رده چهارم گروه E قرار دارد اما این تیم همچنان می تواند جواز حضور در یورو ۲۰۲۴ را کسب کند. آنها روز دوشنبه در خارج از خانه به مصاف رقیب خود خواهند رفت و اگر جمهوری چک در بازی دیگر گروهی با لهستان در ورشو پیروز شود، رویاهای مولداوی برای صعود به یورو ۲۰۲۴ پایان خواهد یافت.

۱۰۰۹