ماموریت شاگردان عبدی ادامه دارد؛ ایران – مراکش سه‌شنبه ساعت 15:30

ماموریت شاگردان عبدی ادامه دارد؛ ایران – مراکش سه‌شنبه ساعت 15:30

پایگاه خبری فوتبالی – تیم ملی نوجوانان ایران در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2023 با یک تیم آفریقایی روبرو خواهد شد.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی نوجوانان ایران با پیروزی 5 بر صفر مقابل نیوکالدونیا توانست به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی نوجوانان 2023 صعود کند. در دیگر بازی همزمان این گروه برزیل با نتیجه دو بر یک انگلیس را شکست داد.

به این ترتیب در جدول نهایی این گروه انگلیس با 6 امتیاز و تفاضل گل 10+ صدرنشین شد. برزیل با 6 امتیاز و تفاضل گل 9+ دوم شد و ایران با 6 امتیاز و تفاضل گل 3+ در رده سوم قرار گرفت.

شاگردان حسین عبدی با پیروزی امروزشان در جدول تیم‌های سوم صدرنشین شدند و به عنوان بهترین تیم سومِ همه گروه‌ها راهی مرحله یک هشتم شدند. هنوز بازی‌های روز آخر مرحله در دو گروه باقی مانده است اما هیچ تیمی نمی‌تواند جای ایران را در صدر جدول تیم‌های سوم بگیرد.

اما حریف نوجوانان ایران هم در بازی مرحله بعدی مشخص شد. تیم ایران که به عنوان تیم سوم گروه C صعود کرده در مرحله بعد باید با تیم اول گروه A یعنی مراکش بازی کند. مراکش در گروه A با 6 امتیاز اول شد. از این گروه تیم اکوادور به عنوان تیم دوم صعود کرد.

مسابقه تیم‌های ایران و مراکش در مرحله یک هشتم نهایی از ساعت 15:30 روز سه‌شنبه در ورزشگاه گلورا بونگ تومو شهر سورابایا اندونزی برگزار می‌شود. یعنی در همان روزی که تیم ملی ایران در تاشکند با ازبکستان روبرو خواهد شد.

نکته مهم این است که مراکش به زمین چمن و استادیوم ورزشگاه آشنایی کاملی دارد. چرا که هر 3 بازی این تیم در مرحله گروهی در این ورزشگاه برگزار شده است. اما شاگردان حسین عبدی برای اولین بار در این ورزشگاه بازی خواهند کرد.

نکته جالب دیگر این که اگر ایران از سد مراکش عبور کند در مرحله بعدی به احتمال زیاد با یک تیم آفریقایی دیگر روبرو خواهد شد. البته هنوز حریف مالی در مرحله یک هشتم مشخص نشده است. اما هر کدام از دو تیم مکزیک یا ونزوئلا به مرحله یک هشتم صعود کنند به احتمال زیاد مغلوب تیم مالی خواهند شد.

1359