شگفتی بزرگ جام جهانی نوجوانان؛ ازبکستان انگلیس را حذف کرد

شگفتی بزرگ جام جهانی نوجوانان؛ ازبکستان انگلیس را حذف کرد

پایگاه خبری فوتبالی – یکی دیگر از شگفتی‌های جام جهانی نوجوانان، امروز در اندونزی رقم خورد.

به گزارش فوتبالی، ساعتی پیش در یکی از بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی نوجوانان در ورزشگاه بین‌المللی جاکارتا برگزار شد که در آن تیم‌های انگلیس و ازبکستان مقابل هم قرار گرفتند.

انگلیس به عنوان تیم اول گروه C بالاتر از برزیل و ایران به عنوان صدرنشین به این مرحله صعود کرده بود. ازبکستان هم به عنوان تیم سوم از گروه B به این مرحله رسیده بود. بنابراین پیش‌بینی اغلب کارشناسان این بود که انگلیس تیم پیروز این بازی خواهد بود.

اما ازبک‌ها در همان شروع بازی همه را غافلگیر کردند. در دقیقه 4 امیربک سعیدوف موقف شد دروازه انگلیس را باز کند. اما جوئل اندالا (همان بازیکنی که گل دوم انگلیس را به ایران زده بود) موفق شد در دقیقه 35 بازی را به تساوی بکشاند.

انگلیس بعد از این که گل مساوی را هم باز تیم برتر مسابقه بود و مشخص بود قصد دارد با پیروزی بر ازبکستان به مرحله یک چهارم نهایی برسد. اما در نیمه دوم باز هم این ازبکستان بود که به گل رسید. لازیزبک میرزائف در دقیقه 67 گل دوم را زد.

بعد از این گل انگلیس دوباره بر شدت حملاتش اضافه کرد. سرمربی انگلیس هم با تعویض‌هایش سعی کرد به توان هجومی تیمش اضافه کند. اما کم‌دقتی بازیکنان انگلیس و درخشش محمد یوسف سبیروف دروازه‌بان ازبکستان اجازه باز شدن دروازه این تیم آسیایی را نمی‌‌داد.

14 دقیقه وقت اضافه انگلیسی‌ها را امیدوار کرد که بتوانند گل مساوی را بزنند. اما در اوج ناباوری این 14 دقیقه هم بدون رد و بدل شدن گل تمام شد و بازی با همان نتیجه دو بر یک به سود ازبکستان تمام شد و انگلیس از دور رقابت‌ها کنار رفت.

ازبکستان در مرحله یک چهارم نهایی باید با برنده بازی تیم‌های فرانسه و سنگال بازی کند. در بقیه بازی‌های این مرحله اسپانیا با آلمان (دو تیم اروپایی)، مالی با مراکش (دو تیم آفریقایی) و برزیل با آرژانتین (دو تیم آمریکای جنوبی) با هم بازی خواهند کرد.

ازبکستان تنها نماینده آسیا است که به این مرحله رسیده است. دیروز ایران با شکست مقابل مراکش حذف شد و ژاپن با باخت مقابل اسپانیا از مسابقات کنار رفت.

1359