گزارش ویژه/سپاهان علیه استقلال و پرسپولیس؛ فقط زرد طلایی

گزارش ویژه/سپاهان علیه استقلال و پرسپولیس؛ فقط زرد طلایی

پایگاه خبری فوتبالی- سپاهان را می‌توان و باید متخصص شکست دادن استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر لقب داد.

به گزارش فوتبالی، آنها بعد از دوران رکورد و حسرت شکست دادن سرخابی‌ها، حالا اوضاع را به نفع خود کرده‌اند. طلسم چندین ساله سپاهان برای شکست دادن پرسپولیس در لیگ برتر، این هفته شکست. آنها برابر استقلال هم درست بعد از فصل منجر به قهرمانیِ طلایی آبی‌ها، زندگی جدیدی را از ابتدای لیگ 22 شروع کرده‌اند.

* پرسپولیس

اولین شکست پرسپولیس در لیگ 23، هفته دهم برابر سپاهان رقم خورد و تیم گل‌محمدی در اصفهان مغلوب سوپرکاشته رضا اسدی شد. برای رسیدن به شکست قبلی پرسپولیس باید به آخرین بازی لیگ 22 در سال 1401 برگردیم؛ 20 اسفند بود که تیم گل‌محمدی در خانه یک صفر شکست خورد و دست بر قضا آن باخت هم برابر سپاهان بود. این یعنی پرسپولیس در 19 بازی آخر لیگ برتری‌اش تنها 2 بار شکست خورده و هر 2 بار هم برابر سپاهان بوده با یک گل. این ماجرا ارتباطی به خانگی یا خارج از خانه بودن بازی ندارد. با در نظر گرفتن جام حذفی، این آمار به 2 باخت در 23 بازی می‌رسد. در این 23 بازی، پرسپولیس تنها 3 بار گل نزده که 2 مرتبه‌اش روبروی سپاهان بوده است.

* استقلال

باخت در افتتاحیه لیگ 22، باخت در بازی برگشت فصل قبل و باخت در بازی رفت لیگ 23؛ هت‌تریک شکست‌های استقلال برابر سپاهان کامل شده و آنها امیدوارند در بازی برگشت این فصل، پوکر نشوند. تیمی که با فرهاد مجیدی در تمام لیگ 21 شکست نخورد، خیلی زود و با رفتن او باخت را به چشم دید. ساپینتو نتوانست انتقام شکست در گام اول را از سپاهان بگیرد و برابر آنها، دبل شد. نکونام هم با وجود ارایه نمایش خوب تیمش در نقش جهان، مغلوب ریباند پنالتی رضا اسدی شد. این یعنی استقلال در 39 بازی آخر لیگ برتری‌اش تنها در 5 تا بدون امتیاز، زمین را ترک کرده که 3 بارش برابر سپاهان بوده است.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی