تیم منتخب هفته دهم؛ اسرارِ اصرار

تیم منتخب هفته دهم؛ اسرارِ اصرار

پایگاه خبری فوتبالی- وقتی یک مربی برای جذب بازیکنی، اصرار می‌کند قطعا در او، چیزی دیده که برای حضورش، مُصِر است.

به گزارش فوتبالی، نگاهی به تیم منتخب هفته دهم، اسرارِ این اصرار را نشان می‌دهد. سرمربی برای تکمیل شدن پازل ذهنی‌اش، نیاز به مردانی دارد که شاید جذب خیلی‌های‌شان، چندان قابل توجیه نباشد ولی این نفر اول کادر فنی است که حرف آخر را می‌زند. به جز مهدی‌پور و عیدی، بقیه نفرات تیم منتخب این هفته را مردانی تشکیل می‌دهند که ابتدای فصل راهی تیم جدید شده‌اند. درباره جلالی هم فراموش نکنیم که او بعد از فسخ قراردادش، برگشت چون مدنظر نکونام بود.

* علیرضا حقیقی

 یک نمایش معرکه در آبادان از سوی دروازه‌بانی که برای اولین بار کلین‌شیت در جام جهانی را به فوتبال ایران نشان داد. حقیقی برابر صنعت نفت، همانجایی بود که باید باشد. بازیخوانی معرکه او در کنار آن سوپرواکنشی که توپ را از درون دروازه بیرون کشید، هوادار را به امتیاز کامل رساند.

ذخیره: گل‌گهر برنده دربی شد چون محمدرضا اخباری را داشت که با دو واکنش طلایی، دروازه‌اش را برابر ضربات تیموری و کریم‌زاده، نجات بدهد.

* مجید عیدی

 یک مبارز جنگجو که از سوت شروع تا سوت پایان داور، خط طولی سمت راست را مداوم می‌رود و برمی‌گردد و کمتر پیش آمده در امور دفاعی و هجومی، نمره قبولی نگیرد. عیدی این هفته بالاخره گل هم زد و با استفاده از اشتباه دروازه‌بان حریف، ملوان را صاحب امتیاز خانگی کرد.

ذخیره: قدر پاس‌های مرتضی منصوری در هوادار به درستی، دانسته نمی‌شود. او برابر صنعت نفت، یک نجات دروازه درخشان داشت و در امور هجومی هم خودش را طبق معمول نشان داد.

* ایمان سلیمی

 حضور او در تیم منتخب، بزرگترین شگفتی هفته دهم بود. اشتباه او در دقایق ابتدایی، درنهایت آسیبی به استقلال نزد. شماره 6 اما گل اول بازی را با یک ضربه سر زیبا زد تا قفل مقاومت تراکتور، شکسته شود. سلیمی سپس با این اعتماد به نفس تزریق شده، در امور دفاعی توانا نشان داد.

ذخیره: بازیکنی که از روی نیمکت به زمین رفت و توان دفاعی هوادار را به بالاترین حد ممکن رساند؛ سبحان پسندیده 2 بار دروازه تیمش را نجات داد.

* شاهین توکلی

 در کنار کولیبالی و باهیا، زنجیره دفاعی فولاد را تشکیل داد ولی تقریبا یک‌تنه برابر حملات آلومینیوم ایستاد. فولاد در خانه، زیر فشار شدیدی قرار داشت ولی واکنش‌های دفاعی توکلی بخصوص آنچه در دقیقه 4+90 انجام داد، دروازه تیمش را بسته نگه داشت.

ذخیره: با تفاوتی فاحش نسبت به روزهای حضور در مس رفسنجان، جفرسون باهیا نمایش خوب و قابل قبولی برابر آلومینیوم داشت و در امور هجومی هم موثر بود.

* ابوالفضل جلالی

 یک نمایش خوب بعد از چند هفته ضعیف؛ جلالی برابر تراکتور، اولویت اولش را در امور دفاعی گذاشت و توانست برابر شیری و آقاجانپور، مقاومت کند. او پایه‌گذار گل دوم و تیر خلاص استقلال هم بود با یک پرتاب اوت سریع و ارسالی دقیق روی سر بلانکو.

ذخیره: کاملا استاندارد؛ ابوالفضل رزاق‌پور چه در تراکتور و چه حالا در گل‌گهر، چنین بازیکنی است. پاس او در صحنه گل دوم، بسیار دقیق و خط‌کشی شده بود.

* فردین یوسفی

 خرید درخشان ربیعی و ذوب‌آهن از صنعت نفت، حالا در حال نشان دادن خودش و توانایی‌های بالایش است. 3 امتیاز بازی با نساجی، امضای او را پای خودش دارد. یوسفی، توپ را گرفت، پاسی عالی به لطیفی داد و خودش بلافاصله به فضایی رفت که بتواند ضربه نهایی را بزند و زد.

ذخیره: یک تعویض طلایی یعنی حضور داریوش شجاعیان در زمین. او، زننده گل اول تیمش بود و در دیگر دقایق بازی هم، به خوبی با پاس‌هایش، بازی را به تملک تیمش درآورد.

* سامان نریمان‌جهان

 چه گلی! چه گلی! یک والی دیدنی از فاصله حدود 20 متری به سمت دروازه، دروازه‌بانی که این هفته‌ها را درخشان سپری کرده بود. نریمان‌جهان قبل و بعد از گل هم، مبدا ارسال پاس‌های طلایی‌ای بود که قدرش دانسته نشد.

ذخیره: پای چپی هنرمند به علاوه مغزی فعال، محمدجواد حسین‌نژاد را تبدیل به هافبکی کرده که سپاهان را بسان یک لیدر همه‌فن‌حریف، رهبری می‌کند.

* مهدی مهدی‌پور

 در تیمی که سالهاست فقدان یک هافبک پا به توپ و پاسور را حس می‌کند، داشتن یکی مثل مهدی مهدی‌پور، گنج است. شماره 9 و ارسال‌هایش، نسخه ویژه نکونام برای روزهای گرفتاری هستند. برابر تراکتور، مهدی‌پور یکی از بهترین بازیهای فصلش را ارایه داد.

ذخیره: بازیخوانی و تجسم فضایی از نوید عاشوری، هافبکی ساخته که توان هجومی گل‌گهر را در زمین رقبا به بالاترین حد خود می‌رساند.

* روبرتو تورس

 به همه جای زمین سرک می‌کشد و همین فعالیت بالایش باعث می‌شود فاز دفاعی رقبا، دچار سردرگمی شده و نظم خودش را از دست بدهد. تورس برابر مس رفسنجان، معمار برد تیمش بود؛ گل اول را ساخت و گل دوم را زد تا دربی به سود گل‌گهر شود.

ذخیره: ماشین گلزنی ملوان یعنی رضا جعفری، این هفته تصمیم گرفت گل نزند و پاس گل بدهد. ارسال او به فضای کور و بدون بازیکن استقلال خوزستان، یک امتیاز به حساب ملوان ریخت.

* گوستاوو بلانکو

در میان تعجب همگان، آرمان رمضانی بعد از زدن 2 گل و دادن یک پاس گل در 3 بازی پیاپی روی نیمکت نشست تا شماره 19 برای اولین بار در ترکیب اصلی حاضر شود. بلانکو هم با زدن یک گل و نمایشی که داشت، جواب این اعتماد نکونام را به بهترین شکل ممکن داد. 

ذخیره: مرد محبوب ربیعی؛ مجید علیاری برای اولین بار در ترکیب اصلی ذوب‌آهن قرار گرفت و قبل از دقیقه 10، گل زد تا نشان دهد اصرار سرمربی برای جذب او، بی‌دلیل نبوده است.

* رضا اسدی

در بازگشت به پست محبوب، این بار تصمیم گرفت هنرش روی زدن ضربات آزاد را به رخ بکشد. ضربه او به توپ، هم دقیق بود و هم ظرافت بالایی داشت. اسدی را فعلا باید کامل‌ترین بازیکن لیگ برتر لقب داد که نیشش را به هر رقیب و دروازه‌بانی زده.

ذخیره: در هوادار به آرامش رسیده و همین است که امین قاسمی‌نژاد برابر صنعت نفت، هوش بالایی برای قطع پاس دروازه‌بان حریف و دادن پاس گل اول تیمش داشت.

* تیم هفته: استقلال

درحالیکه همه منتظر کشیدن شدن ترمز استقلال برابر تراکتور بودند، آنها حتی بیشتر از یک گل هم وارد دروازه رقیب کردند. استقلال شاید صاحب موقعیت‌های زیادی در طول بازی نشد ولی خوب بلد بود باید چطور ضربه نهایی را زد و برنده از زمین بیرون رفت.

ذخیره: آنها برگشته‌اند؛ سپاهان بعد از رای بازی با الاتحاد، تساوی با نساجی و شکست برابر ملوان، برگشته و در 2 بازی آخرش 10 گل زده و گلی هم نخورده است.

* سرمربی هفته: جواد نکونام

همانقدر که از کمبود بازیکن گله کرده، روی تیمش هم اشراف داشته و بهینه‌ترین چیدمان را برای هر بازی انتخاب کرده است. برابر تراکتور، نکونام لایه‌های دفاعی تودرتویی داشت که رقیب را گرفتار کرد و سپس نوبت به نیروی هوایی رسید که تیر خلاص را شلیک کند.

ذخیره: صنعت نفت با انرژی زیادی وارد زمین شد ولی محمود فکری با 2 تعویض طلایی، مردانی را وارد زمین کرد که برای هوادار گل زدند و 3 امتیاز را گرفتند.

* بازیکن هفته: روبرتو تورس

ضربه‌هایی که تورس به توپ می‌زند، درخشان است. هجوم او در صحنه گل دوم به محوطه جریمه و توپ ارسالی، دیدنی بود. در صحنه گل اول هم، تورس با پیچی که به توپ داد، اجازه کامل مهار آن را از لک گرفت تا در ریباند، عاشوری، کار را تمام کند.

ذخیره: یک ضربه سر دقیق و آن پا به توپ‌های دیدنی؛ گوستاوو بلانکو ثابت کرد بی‌دلیل نکونام روی حضورش اصرار نمی‌کرد.