به بهانه شگفتی سازی مقابل برزیل؛ تیم ملی نوجوانان ایران متخصصِ غول‌کشی است!

به بهانه شگفتی سازی مقابل برزیل؛ تیم ملی نوجوانان ایران متخصصِ غول‌کشی است!

پایگاه خبری فوتبالی – تیم نوجوانان ایران امروز موفق شد بزرگ‌ترین  شگفتی جام جهانی نوجوانان را رقم بزند و مدعی عنوان قهرمانی یعنی برزیل را با نتیجه 3 بر دو شکست بدهد. این پیروزی در حالی برای نوجوانان ایران به دست آمد که در نیمه اول برزیل با دو گل پیش افتاده بود.

به گزارش فوتبالی، پیروزی بزرگ نوجوانان ایران در سایت رسمی فیفا هم بازتاب ویژه‌ای داشت. سایت فیفا خبر این شگفتی بزرگ را با تیتر «کامبک باورنکردنی ایران در نیمه دوم برزیل را مبهوت کرد» بازتاب داد.

البته که این پیروزی، بزرگ‌ترین و باورنکردنی‌ترین پیروزی ایران در همه ادوار این جام است اما این پنجمین حضور ایران در جام جهانی است و نوجوانان ایران قبلا هم در جام جهانی پیروزی‌های بزرگی را تجربه کرده‌اند.

اولین پیروزی بزرگ ایران در جام‌ جهانی 2009 نیجریه برگزار شد و ایران در بازی سوم مرحله گروهی موفق شد هلند را با نتیجه یک بر صفر شکست بدهد و به عنوان تیم اول از گروهش صعود کند. هر چند در مرحله یک هشتم از اروگوئه باخت و حذف شد.

در جام جهانی 2013 امارات هم ایران با تساوی یک بر یک مقابل آرژانتین و پیروزی مقابل اتریش به عنوان تیم دوم از گروهش صعود کرد اما در مرحله یک هشتم با نتیجه 4 بر یک به نیجریه باخت و حذف شد. نیجریه‌ای که قهرمان آن دوره شد! 

اما نوجوانان ایران بهترین نتایج را در جام جهانی 2017 هندوستان به دست آوردند. آنها با سرمربیگری عباس چمنیان در مرحله گروهی با 3 پیروزی مقابل گینه، آلمان و کاستاریکا به عنوان صدرنشین به مرحله بعد صعود کردند.

بهترین پیروزی را هم مقابل تیم قدرتمند آلمان کسب کردند. با دبل یونس دلفی و گل‌های اللهیار صیادمنش و وحید نامداری 4 گل به آلمان زدند و همه را حیرت‌زده کردند.

در مرحله یک هشتم نوجوانان مکزیک حریف ایران بودند. اما شیربچه‌های ایران با گل‌های محمد شریفی (بازیکن سابق پرسپولیس) و اللهیار دو بر یک مکزیک را هم شکست دادند و به یک چهارم نهایی رسیدند اما در این مرحله با نتیجه 3 بر یک به اسپانیا باختند و حذف شدند.

حالا و در جام جهانی 2023 ایران کارش را با شکست دادن برزیل شروع کرده است اما این تیم نشان داد پتانسیل گرفتن نتایج بهتری را هم دارد. باید منتظر بمانیم و ببینیم شگفتی بعدی را مقابل کدام تیم رقم خواهند زد.

1359