جام جهانی نوجوانان مثل آزادی تهران؛ دو مسابقه پشت سرهم در یک ورزشگاه!

جام جهانی نوجوانان مثل آزادی تهران؛ دو مسابقه پشت سرهم در یک ورزشگاه!

پایگاه خبری فوتبالی – مسابقات جام جهانی فوتبال نوجوانان 2023 از روز گذشته در کشور اندونزی آغاز شده است و تا روز 11 آذر ادامه خواهد داشت. مسابقات در 4 شهر و 4 ورزشگاه این کشور برگزار خواهد شد. 

به گزارش فوتبالی، تیم ملی نوجوانان ایران در گروه C با تیم‌های بزریل، انگلیس و نیوکالدونیا همگروه است. امروز در بازی اول این گروه تیم انگلیس در ورزشگاه بین‌المللی جاکارتا موفق شد با 10 گل نیوکالدونیا را در هم بکوبد.

بعد از این بازی هم نوجوانان ایران و برزیل مقابل هم قرار گرفتند. نکته قابل توجه این که این بازی هم در همان ورزشگاه بین‌المللی جاکارتا برگزار شد. بازی اول ساعت 12:30 و بازی دوم ساعت 15:30 شروع شد. در واقع بین دو بازی که در یک ورزشگاه برگزار شد 3 ساعت فاصله زمانی وجود داشت.

این ماجرا یعنی برگزاری دو مسابقه در یک ورزشگاه با فاصله زمانی کم مورد توجه فوتبالدوستان ایرانی قرار گرفته است. آن هم به این دلیل که هفته گذشته در همین تهران خودمان و در ورزشگاه آزادی دو مسابقه مهم در یک روز و با فاصله زمانی 4 ساعت برگزار شد.

هفته گذشته از هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا ساعت 17:30 دو تیم نساجی مازندران و نوف باخور در ورزشگاه آزادی با هم بازی کردند و 4 ساعت پس از آن سپاهان و آلمالیق در همین ورزشگاه با هم روبرو شدند.

این اتفاق در ایران واکنش‌های زیادی را از سوی رسانه‌ها و اهالی فوتبال به شدت مورد انتقاد واقع شد. به هر حال این اصلا اتفاق مرسومی در فوتبال حرفه‌ای نیست اما چون سپاهان از میزبانی در ورزشگاه نقش جهان محروم بود و فقط ورزشگاه آزادی به VAR مجهز بود بازی این تیم هم به ورزشگاه آزادی منتقل شد.

حالا چند روز بعد از آن اتفاق در یک تورنمنت مهم بین‌المللی دو بازی به فاصله زمانی 3 ساعت در یک ورزشگاه برگزار شد و جالب این که فردا هم دو بازی دیگر در همین ورزشگاه برگزار خواهد شد.

فردا در مسابقات گروه E ابتدا فرانسه با بورکینافاسو بازی می‌کند و سپس کره جنوبی و آمریکا روبروی هم قرار می‌گیرند. این یعنی در کمتر از 30 ساعت 4 بازی در یک ورزشگاه برگزار می‌شود.

طبق قوانین فیفا این اتفاق مرسومی نیست اما دلایلی برای آن وجود دارد. اول این که مسابقات در رده سنی زیر 17 سال برگزار می‌شود که فشار کمتری نسبت به مسابقات بزرگسالان روی زمین چمن وارد می‌کند. ثانیا این اتفاق منافاتی با استانداردهای فیفا در این رده سنی ندارد.

البته مسئولان فنی که از زمین مراقبت می‌کنند به سرعت وارد عمل می‌شوند کارهای ترمیم و مراقبت را انجام می‌دهند. البته به جز این 4 استادیوم، دو استادیوم دیگر هم برای مسابقات رزرو شده است که در مواقع لزوم قابل استفاده است. در نهایت این که این اتفاق برای اولین بار نیست که می‌افتد و در ادوار قبلی همین تورنمنت هم روال مسابقات به همین شکل بوده است.

چند روز پیش هم مسابقات چهارجانبه اردن با حضور تیم‌های ملی ایران، عراق، قطر و اردن برگزار شد. مسابقات این تورنمنت هم در دو روز و با فاصله زمانی 4 روز برگزار شد که در هر روز شاهد برگزاری دو مسابقه در یک ورزشگاه بودیم.

1359