درباره استقلالی‌هایی که به تراکتور رفتند؛ چرا رفتی؟

درباره استقلالی‌هایی که به تراکتور رفتند؛ چرا رفتی؟

پایگاه خبری فوتبالی – امروز در یکی از مهم‌ترین بازی‌های هفته دهم لیگ برتر ایران تیم‌های استقلال و تراکتور مقابل هم قرار می‌گیرند. 

به گزارش فوتیالی، این بازی ساعت 16:20 در ورزشگاه آزادی تهران و با قضاوت وحید کاظمی آغاز خواهد شد. 

یکی از سوژه‌های مهم این بازی حضور 3 بازیکن در تراکتور است. 3 بازیکنی که استقلال در فصل نقل و انتقالات تا آستانه جذب آنها پیش رفت.

در آن دوران هواداران استقلال و البته رسانه‌ها از این اقدام تراکتور با عنوان «هایجک» نام می‌بردند. 3 نفری که به تراکتور رفتند عارف آقاسی، امیر حسین حسین‌زاده و محمد نادری بودند که گفته می شد استقلال هم آنها را می‌خواسته است. این 3 نفر در برهه‌ای به قدری به استقلال نزدیک شده بودند که برخی منابع خبری، پیوستن‌ آنها را به استقلال قطعی می‌دانستند. 

اما هیچ کدام از این 3 نفر به استقلال نیامدند. اولین نفر عارف آقاسی بود. او که در فولاد شاگرد جوان نکونام بود در لیست این مربی برای استقلال هم حضور داشت. عارف البته دو سال قبل هم به صورت رسمی به استقلال پیوسته بود و 8 بازی هم برای این تیم انجام داد اما خیلی زود به فولاد برگشت. استقلال دوباره در تابستان برای جذب او اقدام کرد اما تراکتور خیلی سریع معامله را جوش داد و عارف به را تبریز برد. 

قرمزها ۱۰ میلیارد تومان نقد به او دادند تا با پیراهن تراکتور عکس بگیرد. البته عملکرد آقاسی، در تراکتور آنطوری نبود که هواداران استقلال، حسرت عدم حضورش را نخورند.

امیر حسین حسین‌زاده که فصل خوبی را در بلژیک پشت سر نگذاشته بود در بازگشت به ایران با پیشنهاد استقلال مواجه شد. استقلال البته نتوانست مبلغ مورد نظر باشگاه شارلوا را تهیه کند اما تراکتور در یک زمان کوتاه این کار را انجام داد و ۸۵۰ هزار یورو به باشگاه شارلوا داد تا حسین‌زاده هم به تراکتور بپیوندد. استقلال بیشتر از ۳۰۰ هزار یورو به باشگاه شارلوا نمی داد.

محمد نادری هم پس از حضور در لیگ ترکیه هوای بازگشت به ایران را داشت. گفته می‌شد او از استقلال پیشنهاد داشت. مذاکرات او با استقلال جدی‌تر به نظر می رسید اما لیست این تیم جایی برای لژیونرهایی که به ایران برمی‌گردند نداشت و البته گفته می شد نادری مصدومیت کهنه دارد و به همین دلیل استقلال او را نخواسته است. در هر حال تراکتور ماجرای لژیونر بودن او را هم به صورت عجیبی حل کرد و نادری را به تبریز برد! نادری تا به حال در تراکتور هم عملکرد چشمگیری نداشته است اما خودش هم دوست داشت به استقلال بیاید.

حالا امروز 3 بازیکنی که گفته می شد قبل از شروع فصل، حوالی استقلال بودند باید در مقابل تیم سابق‌شان بازی کنند و این می‌تواند به جذابیت‌های مسابقه امروز اضافه کند. 

1359